×
×

مظلومیت افغانستان برای هر مسلمان منصفی زجرآور است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 39628
  • قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای هر مسلمان منصفی زجرآور است که کشوری با این همه استعداد، ظرفیت و توان بالا این گونه مظلوم و دارای مشکل‌های داخلی باشد.
    مظلومیت افغانستان برای هر مسلمان منصفی زجرآور است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار جمعی از شخصیت‌ها و علمای افغانستان طی سخنانی به تبیین اهمیت و اوضاع کشور افغانستان و لزوم هوشیاری در قبال تحولات این کشور پرداخت.

    وی گفت: مردم افغانستان از هر قوم و مذهب که باشند عزیز و شریف هستند و ما در قبال آنها مسئولیت داریم و این مسئولیت هم وظیفه دینی و هم انسانی است.

    مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: کارها و فعالیت‌هایی که در افغانستان انجام می‌شود، باید مصالح عالی این کشور را کاملاً رعایت کند و کارها رنگ و بوی قومی، مذهبی و تعصب نداشته باشد، بلکه کاملاً منطقی و عزت‌مندانه باشد تا عظمت و منافع این کشور را تأمین کند.

    امام جمعه قم، ارتقای علمی مردم به ویژه جوانان افغانستانی را خواستار شد و تاکید کرد: در بعُد علمی، افغانستان نباید عقب بماند، جنبه علمی و جایگاه دانشی نسل جوان این کشور را باید ارتقا داد و از آن به هیچ وجه کوتاه نیامد چرا که آینده روی علم و رشد علمی خواهد بود، از این رو باید سرمایه‌گذاری علمی را در این کشور متوقف نکنید و روی آن سرمایه گذاری نمائید.

    مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود افراد و اتباع متمول افغانستانی در سایر کشورها تاکید کرد: ابعاد اقتصادی افغانستان بسیار مهم است و این کشور افراد ثروتمند در سایر کشورها کم ندارد، باید با توجه به مقوله عدالت، مشکل‌های مالی و اقتصادی این کشور را حل کرد.

    اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شخصیت‌ها و نخبگان افغانستانی گفت: در کنار توجه به مهاجرت اما باید با چنگ و دندان حضور خود در کشور افغانستان را حفظ، و برای عمران و آبادی این کشور تلاش کنید.

    امام جمعه قم افغانستان را در یک نقطه عطف تاریخی توصیف کرد و گفت: در این شرایط کنونی افغانستان اقدام به موقع و تحلیل درست بسیار ضرورت دارد، چرا که امروزه افغانستان در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و بسیار باید دقت کرد و الان نیز کسانی که حکومت دستشان است بدانند که باید عاقلانه رفتار کنند تا این کشور به سختی و مشکل‌های بیشتر نیفتد؛ ذره‌ای خطا و اشتباه خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد.

    وی همچنین در پایان گفت: ما معتقدیم که افغانستان باید با آرای خود مردم و مشارکت آنها اداره شود و به گونه‌ای رفتار شود که مصالح همه اقوام و مذاهب رعایت گردد.

    [ad_2]

    منبع

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.