×
×

معرفی نفرات برتر جشنواره ملی خوشنویسی در جنوب کرمان

  • کد نوشته: 12004
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ، حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اختتامیه نخستین جشنواره ملی خوشنویسی شهید هوشنگ مداحی پور در جنوب کرمان اظهار کرد: جشنواره ملی شهید مداحی پور به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت […]

    معرفی نفرات برتر جشنواره ملی خوشنویسی در جنوب کرمان
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ، حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اختتامیه نخستین جشنواره ملی خوشنویسی شهید هوشنگ مداحی پور در جنوب کرمان اظهار کرد: جشنواره ملی شهید مداحی پور به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تشویق جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت های هنری در منطقه برگزار شد.

    اسحاقی با اعلام اینکه شهید مداحی پور در راستای فرهنگ و هنر در حوزه خوشنویسی فعالیت داشته، اضافه کرد: وی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت و‌کهنوج را بر عهده داشت  که متاسفانه در سال ۱۳۷۱ به دست اشرار، ترور و شهید شد.

    وی تصریح نمود: ۲۷۳ اثر خوشنویسی در قالب های نستعلیق، ثلث و شکسته نستعلیق به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که بعد از داوری این آثار ۱۶۳ اثر به فاز پایانی راه پیدا نمودند و‌ سر انجام تعداد ۱۱ نفر از این هنرمندان برگزیده گردیدند.

    اسحاقی تذکر داد: هیئت داوران در بخش نستعلیق اثری را حائز رده اول اعلام نکردند، نفر دوم این بخش مصطفی تاجیان از همدان، نفر سوم مشترکاً علی نعلی از تبریز و احمد سیوندی از سیرجان به عنوان برترین های بخش نستعلیق معرفی گردیدند.

    اسحاقی تصریح نمود: در بخش ثلث نیز، مجید داستانی و علی ایرانی از شهر قم و علی اصغر دیدگاهی حائل از تبریز مقامهای اول تا سوم نخستین جشنواره ملی خوشنویسی شهید هوشنگ مداحی پور را از آن خود کردند.

    مدیر کل فرهنگ و ارساد اسلامی جنوب کرمان تذکر داد: اثر مجید داستانی در بخش ثلث که به عنوان رده اول اعلام شد، توسط هیئت داوران به عنوان اثر مخصوص و قابل تقدیر این جشنواره معرفی شد.

    اسحاقی اضافه کرد: مجید داستانی رده اول بخش ثلث، ‌اصغر دیدگاهی حائل رده سوم بخش ثلث و مصطفی تاجیان رده دوم نستعلیق هرسه آثار خود را به خانواده شهید هوشنگ مداحی پور اهدا کردند.

    وی ضمن تشکر از عاملان اجرایی جشنواره، از برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره ملی خوشنویسی در جیرفت اطلاع داد و اضافه کرد: این نمایشگاه از سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷ به مدت یک هفته در ساختمان یادمان ولایت جنب مصلی شهرستان جیرفت دایر هست که ازعموم مردم و علاقه مندان به هنر برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می آید.

    علی اشرف صندوق آبادی، عضو انجمن خوشنویسان ایران نیز در حاشیه بازنمایی نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی خوشنویسی شهید مداحی پور اظهار کرد: حرکت فرهنگی و هنری که به اسم شهید والا مقام شهید هوشنگ مداحی پور مزین شده هست (و از آنجایی که این شهید در حوزه هنر خوشنویسی فعالیت داشته) توان دارد یک حرکت فرهنگی و هنری خوبی را برای سالهای آتی در این منطقه بوجود بیاورد .

    وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت داشتند، اضافه کرد: سطح نمایشگاه خیلی خوب بود و امید داریم با تداوم جشنواره، بهبود روند و سیاست های اجرایی، تعداد و سطح جوایز شاهد بالا بردن سطح این رویداد فرهنگی و هنری در جنوب کرمان باشیم.

    صندوق آبادی ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مجموعه انجمن خوشنویسان جیرفت و همه کسانی که در برپایی این جشنواره مشارکت داشتند، تصریح نمود: انجمن خوشنویسان ایران در راستای اغراض کلان خود حمایت کننده برپایی چنین جشنواره هایی هست.

    در انتهاء مراسم اختتامیه این جشنواره، از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و ریاست انجمن خوشنویسان ایران از خانواده شهید هوشنگ مداحی پور تقدیر شد.

    یادآور می گردد: نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی خوشنویسی شهید مداحی پور از سه شنبه ۲۴ مهر به مدت یک هفته در ساختمان یادمان ولایت جنب مصلی شهرستان جیرفت دایر هست،از عموم مردم و علاقه مندان به هنر برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می آید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.