آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مقابله به مثل با دشمنان ادبیات انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: اقدام سپاه مقتدر و هوشمند جمهوری اسلامی ایران در توقیف کشتی‌های یونانی، برخواسته از روح بلند امام خمینی (ره)، هدایت‌های مقام معظم رهبری و هنر فرزندان رشید انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، گفت: تنها سرمایه‌ای که انسان با خودش به قیامت می برد، تقوا و اطاعت از دستورات خدای متعال است.

 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده هفته‌های گذشته در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص اثرات گناه کردن بر انسان، افزود: انسانی که در باتلاق گناه غرق شد، دچار نگرانی و اضطراب پیوسته می‌شود و این تا جایی پیش می‌رود که فرد تکذیب کننده و تمسخر کننده آیات الهی شده است.

 

خطیب جمعه قم بیان کرد: یکی دیگر از آثار گناه در زندگی انسان‌ها، این است که امید را از دست می‌دهند و تمام درها را به روی خود بسته می‌بینند. آدم‌های گناهکار زود مایوس می‌شوند و گاهی خروجی ناامیدی در وجود انسان‌ها دست زدن به جنایات ویا خودکشی است.

 

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت قرار داریم، عنوان کرد: امام رضا (علیه‌السلام) یک شخصیت جامع اخلاقی بود و تمام جلوه‌های اخلاقی ایشان یک محور داشته که آن کار برای خدای متعال بوده است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه افزود: حضرت رضا (علیه‌السلام) همواره بر بیان ولایت اهل بیت (علیهم‌السلام) پافشاری داشته است و می‌فرمودند «چراغ راه و تعیین کننده مسیر درست، اهل بیت (علیهم‌السلام) هستند».

 

وی با اشاره به مسئله حج ابراز کرد: حج اثر فردی برای انسان‌ها می‌گذارد که بر اثر انجام آن مناسک، دل آدمی صیغل پیدا می‌کند؛ حج تاثیرات اجتماعی همچون حفظ انسجام حجاج، عطرآگین کردن فضای جامعه با برگشت حجاج به وطن و کوتاه آمدن دشمنان هنگام مشاهده آن شکوه مسلمانان در حج نیز دارد.

 

عضو مجلس خبرگان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: ایشان توصیه کردند « جوانان هوشمند اجازه ندهند که از انقلاب اسلامی ما هویت زدایی شود؛ نباید اجازه دهیم که روح امام خمینی (ره) در جامعه کم رنگ شود؛ همه مردم مراقب باشید که ارتجا برنگردد و سیاست‌ها و سبک زندگی غربی در جامعه به وجود نیاید؛ چهره‌ی دروغگوی دشمن را افشا کنید. مسئولان از سرمایه ایمان مردم برای سوق دادن به عمل صالح استفاده کنید».

 

وی تصریح کرد: ما آموخته‌ایم از اول انقلاب تا الان راه مبارزه با دشمن، مقابله به مثل است؛ در جریان توقیف کشتی ایران توسط دولت یونان، سپاه مقتدر و هوشمند جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این دزدی آشکار ۲ کشتی یونان را در خلیج فارس توقیف کرد. این زبان و ادبیات انقلاب ماست؛ این اقدام برخواسته از روح بلند امام خمینی (ره)، هدایت‌های مقام معظم رهبری و هنر فرزندان رشید انقلاب اسلامی است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به توقیف کنندگان کشتی ایرانی خاطر نشان کرد: کشتی را با نفت آن برگردانید و خسارت این مدت توقیف را نیز بپردازید تا بعد ما بررسی کنیم که کشتی شما را برگردانیم یا برگردانیم.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه