رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در دو سال گذشته، ایران تنها کشور دنیا بوده که در تراز حاکمیتی مسابقات ملی و بین‌المللی برگزار کرده و این توفیق به برکت نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است؛ چراکه رهبری، بزرگ حامی قرآنیان جمهوری اسلامی ایران و نیز جهان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر حمید مجیدی مهر ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش معارفی که به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دو سال گذشته ایران تنها کشور دنیا بوده که در تراز یک مسابقات حاکمیتی پس تعطیل کردن یا به تعویق انداختن ۲۷ کشور دنیا، مسابقات کشوری و بین‌المللی برگزار کرده است.

 

وی تصریح کرد: این توفیق به برکت نظام جمهوری اسلامی است که در رأس آن شخصیتی قرآنی وجود دارد؛ مقام معظم رهبری بزرگ حامی قرآنیان جمهوری اسلامی و نیز جهان اسلام است. نکاتی که معظم له در ابتدای ماه مبارک رمضان و سایر رویدادهای قرآنی می‌فرمایند، چراغ راه است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: امروز این سازمان مفتخر است که سبکی از برگزاری مسابقات را به دنیا معرفی کند. به طوری که مسابقات باسابقه مالزی با تجربه ۶۲ دوره برپایی مسابقات، از این سازمان برای اجرای مسابقاتش الگو می‌گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه مسابقه و رقابت فرع بر این رویداد قرآنی است، گفت: آنچه که برای ما در برگزاری این مسابقات اهمیت دارد این است که مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن کریم، بستری برای انس با کلام الله مجید است و ما پس از انس با قرآن کریم، به سمت تدبر در آیات و سپس عمل خالصانه حرکت می‌کنیم.

 

مجیدی مهر ابراز کرد: مجموعه برگزار کنندگان مسابقات قرآنی بعداز گذشت بیش از ۴ دهه مسابقات، به این نتیجه رسیده‌اند که امروز باید در مسیر تدبر قرآن کریم گام برداشته شود. امسال ما در بخش معارفی علاوه بر تفسیر قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه را در این راستا اضافه کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، متولی چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: این مسابقات به دلیل اینکه از خانه‌ها آغاز می‌شود و به کرسی مسابقات بین‌المللی می‌رسد، ما عنوان می‌کنیم که مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران معتبرترین مسابقات در دنیا است.

 

انتهای پیام/