×
×

مقام معظم رهبری پرچم‌دار ولایت امیر‌المومنین(ع) است‌

  • کد نوشته: 5640
  • عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری پرچم‌دار ولایت امیر‌المومنین(ع) در حال حاضر است‌.

    مقام معظم رهبری پرچم‌دار ولایت امیر‌المومنین(ع) است‌
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) نسبت به حضرت علی(ع) اظهار داشت: مظلومیت حضرت امیر(ع) حتی در سخنان پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) بارها اشاره‌ شده است.

    وی علل توجه به مظلومیت حضرت امیر(ع) را دوری از مظلوم گذاشتن اولیا خداوند در این دوران دانست و افزود: شناخت علل مظلومیت و توجه به آن‌ها به ما کمک می‌کند تا از غفلت دوری کرده و ولی خود را در این دوران تنها نگذاریم.

    عضو مجلس خبرگان رهبری ابعاد مظلومیت حضرت امیرالمومنین(ع) را در چهار مقطع تعریف و تصریح کرد: این مظلومیت و عدم تحمل شخصیت وی از طرف مردمان دوران حضرت امیر(ع) در چهار مقطع دوران پیامبر(ص)، بعد وفات پیامبر(ص)، دوران خلافت حضرت امیر(ع) و حتی بعد شهادت ایشان بوده که در دوران حاضر نیز ادامه دارد.

    وی عامل مظلومیت وی در دوران حیات پیامبر اکرم(ص) حسادت صحابه نسبت به شخصیت امام علی(ع) خواند و خاطرنشان کرد: اگر چه عمده بار جهاد در زمان پیامبر(ص) بر دوش حضرت علی(ع) بود و فتوحات توسط ایشان انجام می‌شود ولی ایشان در میان مسلمانان مظلوم بود و یاران پیامبر تحمل شنیدن فضایل ایشان را از زبان پیامبر(ص) را نداشتند و اعتراض می‌کردند.

    حاج ابوالقاسم دولابی با بیان این اصل که مشکلات همه بزرگان دین از کوتاهی مسلمان در تذهیب نفس است، بیان کرد: رذیله حسادت یکی از آفت‌های مهجور ماندن اولیای خداوند در همه دوران بوده و عامل شهادت و خانه‌نشینی ائمه معصومین(ع) است.

    وی به‌ پیش‌بینی پیامبر اکرم(ص) نسبت به مظلومیت حضرت امیر(ع) بعد از وی اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) بارها در زمان حیات خود به حضرت امیر(ع) فرموده بودند علی مراقب کینه‌هایی باش که بعد از وفات من آشکار می‌شود و همچنین بارها بر مظلومیت حضرت علی(ع) گریه کرده بودند و بیان کرده که حق علی را از بین می‌برند.

    عضو مجلس خبرگان رهبری این دشمنی را تا جایی عنوان کرد که حتی قرآنی که امیرالمومنین (ع) جمع‌آوری کردند را کنار گذاشته و مورد بی‌توجهی قراردادند و افزود: حضرت علی(ع) بعد از پیامبر(ص) ستون و تکیه‌گاه محکمی به نام حضرت زهرا(س) داشتند که به علت کینه دوزی‌ها و حسادت به حضرت علی(ع) وی را به شهادت رساندند.

    حاج ابوالقاسم دولابی یکی از علت‌هایی که با رهبران دینی مخالفت می‌کند را به خاطر رفتارهای آن‌ها بر مبنای عدالت دانست و گفت: مبنای رفتار حضرت علی(ع) بر عدالت محض بوده و هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد امثال طلحه و زبیر از بیت‌المال استفاده کند و این ناکامی کسانی که به طمع دنیا جلو آمده بودند یکی از علل مهم دشمنی و ظلم به مقام ایشان بوده است.

    وی از جهالت مردم و تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفتن را یکی از معضلات همه دوران نام برد و ادامه داد: مردمی که از روی جهالت و با شایعه نسبت به اولیای الهی بدبین می‌شوند و سبب خانه‌نشینی علمای دین می‌شوند بزرگ‌ترین ظلم‌ها را می‌کنند و نسبت به این ظلم بزرگ بی‌توجه هستند.

    عضو مجلس خبرگان رهبری از مردم خواست با مبارزه با سستی و عدم دنیاطلبی عامل گسترش این ظلم نباشند و تصریح کرد: گستره شناخت علمای ادیان دیگر نسبت به امیرالمومنین(ع) با اینکه نشانه عظمت وی بوده و با اینکه مجذوب سخنان حضرت امیر(ع) هستند و تألیفات قابل‌ توجه‌ای در این زمینه دارند اما متأسفانه نشانه مظلومیت حضرت امیر(ع) در بین شیعیان است.

    وی به تحریف شخصیت امیرالمومنین(ع) در دوران حاضر اشاره کرد و گفت: وقتی هر کس به بخشی از شخصیت حضرت امیر(ع) را که می‌خواهد توجه می‌کند تحریف شخصیت امیر(ع) در مقام عمل و ظلم است و استفاده نادرست از سخنان وی نیز بعد دیگر این تحریف و ظلم بوده که به آن بی‌توجهی می‌شود.

    ابوالقاسم دولابی با تأکید به این موضوع که عمل امیر المومنین(ع) طبق حق بوده است، بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در همه دوران و زمان خلافت خود بر طبق حق عمل می‌کرد نه این‌که تابع خاص مردم باشد و با اینکه پایه‌های دین و حکومت بر دوش مردم است اما رهبران دینی باید بر اساس حق رفتار کنند نه هوا و هوس مردمی که هر روز نظر و خواسته آن‌ها تغییر می‌کند.

    وی سفارش امیر المومنین(ع) را به امامان حسنین یادآوری کرد و افزود: وقتی مهم‌ترین سفارش وی به فرزندان خود ظلم‌ستیزی است و ما ادعای پیروی از امیرالمومنین(ع) را داریم چطور می‌توانیم نسبت به حمایت مردم مظلوم عراق و افغانستان، فلسطین یا یمن بی‌تفاوت باشیم.

    وی مقام معظم رهبری را پرچم‌دار ولایت امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: ما نمی‌توانیم با عمل‌های ناقص و برداشت‌های شخصی ادعای پیروی از امیرالمومنین(ع) را داشته باشیم در حالی‌ که به‌جای پیروی از پرچم‌داران ولایت حضرت علی(ع) از دشمن دین و کشور پیروی می‌کنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.