[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام حسن غریب ظهر یکشنبه در اولین روز از هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی در ارتباط با پرونده استفاده سو از آدرس محل سکونت برخی شهروندان قمی برای اشاعه فحشاء از طریق فضای مجازی، اظهار کرد: این پرونده […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام حسن غریب ظهر یکشنبه در اولین روز از هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی در ارتباط با پرونده استفاده سو از آدرس محل سکونت برخی شهروندان قمی برای اشاعه فحشاء از طریق فضای مجازی، اظهار کرد: این پرونده نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود که کلاه برداران با استفاده از روش تبلیغ در کانال‌های پیام رسان و با معرفی شماره کارت بانکی و سپس اعلام آدرس به کلاهبرداری می‌پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه در این پرونده رد پای گروه‌ها و باندهای متعددی در کل کشور دیده می‌شود، تصریح کرد: کلاهبرداران در ازای دریافت پول، آدرس منزل خانواده‌هایی که ساکن قم بودند را در کانالی قرار می‌دادند و این منازل را مکانی برای اشاعه فساد معرفی می‌کردند، در حالی که افراد ساکن در این خانه‌ها، خانواده‌هایی مؤمن بودند که حتی از این موضوع اطلاع نداشتند.

رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب قم در بخش دیگری از سخنان خود به برخی پرونده‌ها که با عنوان جرایم اخلال در نظام اقتصادی در دستگاه قضائی مورد رسیدگی قرار گرفته است، به دلیل بالا بودن تعداد شاکیان این پرونده زمان بر شده است، اظهار کرد: برخی از پرونده‌ها برای رسیدگی دقیق و با جزئیات در طول چندین سال در حال رسیدگی است و اطاله دادرسی محسوب نمی‌شود.

وی در این راستا به پرونده گوهرناز اشاره و بیان کرد: این پرونده ۴ هزار شاکی دارد که تا کنون بیش از دو هزار نفر از این شکات برای تنظیم شکایت مراجعه کردند و سایر شکات نیز به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نتوانستند به قم مراجعه کنند.

حجت الاسلام غریب با اشاره به اینکه در پرونده گوهرناز میزان جذب سرمایه بالایی صورت گرفته بود، تصریح کرد: باید مشخص شود که چه میزان از پول‌هایی که از مردم دریافت شده است صرف سود و چه میزان صرف خرید مسکن و امور رفاهی شده است.

وی بر ضرورت دقت در ردیابی مالی، تأکید و تصریح کرد: از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضائی در این راستا شناسایی اموال متعلق به متهم است که توسط کارشناسان اداره اطلاعات شناسایی و توقیف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم ادامه داد: تمام تلاش دستگاه قضائی این است که تحقیقات این پرونده به سرعت کامل شود و با صدور کیفرخواست به دادگاه برای رسیدگی منتقل شود.

دستگیری چهار نفر در حادثه آتش سوزی باغ سالاریه

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با پرونده آتش سوزی باغ سالاریه نیز گفت: چهار نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند و اعترافاتی نیز داشته‌اند اما تحقیقات پرونده ادامه دارد.

حجت الاسلام غریب در ارتباط با حادثه میدان کشاورز که منجر به فوت یک خانواده شد، بیان کرد: پرونده قضائی در ارتباط با این پرونده در دستگاه قضائی قم تشکیل شد و باید علت فرونشست و هم چنین علت فوت این خانواده مورد بررسی قرار می‌گرفت تا با نظر کارشناسی مقصران حادثه شناسایی شوند.

گفت: نظر کارشناسی اعلام و مقصران در ارتباط با این حادثه مشخص شده‌اند که با قطعی شدن نظرات کارشناسی با مقصران این حادثه با قاطعیت برخورد می‌شود.

[ad_2]