به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه امروز ۱۱ بهمن ماه در سمینار «مهدویت و انقلاب» در مجتمع یاوران مهدی(عج) با اشاره به روایات مکرر شیعه و سنی درباره مهدویت اظهار کرد: ۷۴۰ حدیث که بیشتر از صد عنوان و وصف مشترک درباره امام زمان هست در […]

مهدویت اندیشه‌ای خواب‌آور و مخدر نیست/ بین‌المللی شدن مهدویتبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه امروز ۱۱ بهمن ماه در سمینار «مهدویت و انقلاب» در مجتمع یاوران مهدی(عج) با اشاره به روایات مکرر شیعه و سنی درباره مهدویت اظهار کرد: ۷۴۰ حدیث که بیشتر از صد عنوان و وصف مشترک درباره امام زمان هست در مراجع شیعه و سنی بیان شده هست و ما نیز بنا داریم تمامی احادیث شیعه و سنی درباره امام زمان را جمع‌آوری کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه در معارف شیعه درباره مهدویت آمده نقشه جامع هست و در آن سانحه موعود، تئوری‌ها و نظامات حاکم بر آن حکومت و مسائل پیش از ظهور و … بیان شده هست زیرا تفکر مهدویت، ارتباط انسان‌ها حتی پیش از ظهور با انسانی حی و زنده و حاضر و محیط بر عالم هست.

مهدویت؛ تفکر پیشران و پویا

اعرافی با بیان اینکه عظمت مهدویت بسیار فراوان هست تصریح  کرد: نقشه مهدویت از منظر شیعه انتظار کور، خواب‌آور و مخدر نیست لکن پیشران حرکت‌های توحیدی و پویا و زنده هست.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به کج راهه‌ها و آسیب‌های مهدویت و انتظار گفته بود: این مقوله با همه زنده بودن، حیات و پیشرانی مثل هر واقعیت نابی در فراروی برداشت‌های سوء و آسیب‌هایی من جمله توقیت و نشانه ها ظهور و…

اعرافی گفته بود: مهدویت باید اولا تفکر ناب با همه ویژگی‌های جامع مهدوی خود تصریح گردد و رسالت دوم سپاه مهدوی این هست که جلوی کج راهه‌ها و آسیب‌ها را بگیرد.

مدیر حوزه علمیه اظهار کرد: انقلاب با تفکر مهدویت ارتباط بسیار نزدیکی دارد؛  انقلاب حجم و درون مایه مستحکم در مقابل استکبار و پیامی برای همه بشریت دستخوش امروز دارد و در عین حال انقلابی برای همه امت اسلامی هست که درون مایه مهدوی دارد و آن را با امت اسلام پیوند می‌دهد.

وی اضافه کرد: مهدویت، موتور انرژی‌بخش و متحرک انقلاب بوده و تفکر مهدویت در شعارهای انقلاب و اظهارات امام و … به طور روشن دیده می‌شود و این نخ تسبیح هیچ وقت مفقود نشده هست؛ البته این تفکر در تاریخ شیعه فراز و فرود داشته هست اما هیچ وقت این تفکر قطع نشده هست در نتیجه تئوری تکامل و انقلاب انتهایی تاریخ یکی از با اهمیت ترین عناصر فکری، معرفتی و انگیزشی انقلاب بوده هست.

اعرافی گفته بود: از سوی دیگر انقلاب خدمت بزرگی به مهدویت کرده که پایگاه آن هم شهر قم بوده هست که امروز در آستانه صد سالگی بازتاسیس آن هستیم و تئوری ولایت فقیه و نظم جدید جهانی از درون همین تفکر انقلاب بیرون آمد.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات بزرگ  انقلاب ترویج مبانی فکری اهل بیت و به ویژه مهدویت بوده هست اظهار کرد: رشته‌سازی در متن نظام‌های آموزشی نخستین خدمت انقلاب به مهدویت بوده هست؛ امروز درختواره رشته‌ای حوزه در حال تکمیل هست و ۲۷۰ رشته طراحی شده هست و مهدویت جایگاه والایی در این مجموعه دارد.

تدوین موسوعه مهدوی جامع

وی دنبال کرد: انواع دوره‌های کوتاه مدت برای ترویج تفکر مهدویت و انتظار تولید گردیده و مجلات مهدوی نیز در سطوح علمی ترویجی و پژوهشی و … در حال تولید و انتشار هست؛  همچنین هزاران مقاله و انتهاء نامه درباره تفکر مهدویت تولید گردیده هست و کتب بسیاری هم در این عرصه داریم به ویژه چندین موسوعه مهدوی که بنده پیشنهاد دادم موسوعه‌ای که در آن مطالب شاذ نباشد نیز طراحی کنیم.

وی، ایجاد سایت‌های مهدوی و نرم‌افزارها، جایگاه ها تخصصی آموزشی و پژوهشی در عرصه مهدویت، انجمن‌های علمی و فرهنگی، ترجمه‌های آثار مهدوی در کشورهای متفاوت من جمله تالیف هزار کتاب و انتهاء نامه به بیشتر از ۲۰ زبان، شکل‌گیری کرسی‌های تعلیم حوزوی  در راستای مهدویت و … را از دیگر خدمات انقلاب به مهدویت برشمرد.

اعرافی با بیان اینکه مهدویت در پرتو انقلاب اسلامی مبدل به گفتمان عالی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شده هست گفته بود: شاید برای نخستین بار هست که بن سلمان ناچار هست از مهدویت و نگرانی از آن حرف بگوید. مهدویت امروز، نقطه درخشان و گفتمان بین‌المللی شده که هم قبول کنندگان و هم مخالفان پرو پا قرصی دارد که دشمنان  مجبورند به آن بنگرند و در تئوری ها و اندیشه‌های راهبردی خود مورد توجه قرار دهند.

اعرافی اظهار کرد: دست کم در صد کشور این تفکر علاوه بر این تفکر غدیر، عاشورا و … بومی شده و وارد  گفتمان آنان شده هست و این اول حرکتی  هست که در دومین چله انقلاب باید ترویج بیشتری یابد.

وی تاکید کرد: کوته نظران گمان می‌کنند که انقلاب به انتهاء خود دست یافته هست اما امواج انقلاب انتشار خواهد یافت و مهدویت به عنوان علم این خیمه رایج شدن خواهد یافت.

انتهای پیام