با حضور دادستان کل کشور، دادستان جدید عمومی و انقلاب قم ظهر امروز طی آئینی معارفه شد. به گزارش شهرکریمه در ابتدای این مراسم رئیس دادگستری استان قم طی سخنانی آگاهی نسبت به شیوه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی را از ویژگی‌های دادستان جدید عمومی و انقلاب قم دانست و تصریح کرد: استان قم در شرایطی […]

با حضور دادستان کل کشور، دادستان جدید عمومی و انقلاب قم ظهر امروز طی آئینی معارفه شد.

به گزارش شهرکریمه در ابتدای این مراسم رئیس دادگستری استان قم طی سخنانی آگاهی نسبت به شیوه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی را از ویژگی‌های دادستان جدید عمومی و انقلاب قم دانست و تصریح کرد: استان قم در شرایطی ویژه قرار دارد که حفظ امنیت در این شرایط حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با اشاره به اینکه حکم به حق نیازمند عالم بودن است، عنوان کرد: احکام بسیاری صادر می‌شود اما حکم عادلانه نیازمند عالم بودن در حوزه علم‌الوراثه است چراکه انسان بدون آگاهی در این حوزه حکمی باطل را مطرح می‌کند؛ انسان با تجلی کردن صفات الهی می‌تواند به علم‌الوراثه برسد به همین علت بر اساس گفته‌های بزرگان دینی فردی که قاضی می‌شود باید نسبت به اقامه نماز شب اهتمام جدی داشته باشد.

همچنین استاندار قم به عنوان دیگر سخنران این مراسم با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های مجموعه قضایی استان نیازمند استفاده جامع از منابع و امکانات است، تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند این است که هر فردی در جایگاه خود ماموریت‌ها و رسالت‌های مرتبط را به شیوه مطلوب دنبال کند.

سید مهدی صادقی با اشاره به برگزاری انتخابات با حضور پرشور مردم در استان قم عنوان کرد: این استان با تکیه بر فعالیت‌های امنیتی، انتخابات سالم و بدون مشکلی را برگزار کرد و امیدواریم در سال آینده نیز شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه باشیم؛ هر چند روندی که اکنون مشاهده می‌شود مشکلات تبلیغاتی و سیاسی دارد اما اگر تذکرات لازم انجام شود و مراقبت‌ها مورد توجه قرار گیرد می‌توانیم استان را از آسیب‌ها مصون نگه داریم.

در ادامه این مراسم دادستان سابق عمومی و انقلاب قم اقدامات انجام شده در زمان مسوولیت در قم را انجام وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: باید از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم الگوبرداری کنیم چراکه این افراد از تمام داشته‌های خود در راستای حفظ آرمان‌ها گذشته‌اند و همگان مدیون ایثار این افراد هستیم.

مصطفی برزگر گنجی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد شهدا عنوان کرد: فعالیت‌های انجام شده توسط بنده در دستگاه قضاییه در مقابل فداکاری شهدا غیر قابل مقایسه است.

دادستان جدید عمومی و انقلاب قم نیز طی سخنانی دادرسی عادلانه را نیازمند اعتماد متولیان نظم و امنیت دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به کاهش جرم، عملکرد با اخلاص و برخورد قاطعانه با افرادی که به دنبال نقض مبانی کیفری بوده اند باید مورد توجه قرار گیرد هر چند اقدامات پیشگیرانه نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته اما مانع برخوردها نیست.

مهدی کاهه با تاکید بر اینکه مشارکت دستگاه‌های اجرایی لازمه پیشبرد اهداف قضایی در استان قم است، اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت همکاران مجموعه قضایی استان و مسؤولان اجرایی بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به مردم عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مصطفی برزگر گنجی، مهدی کاهه به عنوان دادستان جدید قم معرفی شد.