×
×

مهمترین امر به معروف تشویق مردم به واکسیناسیون است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 38311
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، ایرج حریرچی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه وضعیت کرونا در کشور متأسفانه با توجه به ورود ویروس دلتا و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روند کاملاً صعودی را به خود گرفته است، گفت: راه اصلی مقابله با بیماری کرونا در حال حاضر فقط واکسیناسیون […]

    مهمترین امر به معروف تشویق مردم به واکسیناسیون است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، ایرج حریرچی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه وضعیت کرونا در کشور متأسفانه با توجه به ورود ویروس دلتا و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روند کاملاً صعودی را به خود گرفته است، گفت: راه اصلی مقابله با بیماری کرونا در حال حاضر فقط واکسیناسیون افراد و گروه‌های مختلف است.

    معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه یکی از اهداف واکسیناسیون در کشور واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال و افراد در معرض خطر است، افزود: این هدف باعث کاهش مرگ و میر در بین افراد بالای ۶۰ سال و یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای در بین جوامع هدف می‌شود.

    وی هدف بعدی واکسیناسیون را قطع زنجیره انتقال و رسیدن میزان ویروس به میزان حداقلی در جامعه بیان کرد و ادامه داد: امیدواریم مردم قم با سطح فرهنگی و اجتماعی بالا جز استان‌های پیشرو و پیشتاز در واکسیناسیون در کشور باشند.

    حریرچی تأثیرگذاری واکسن در بین افراد را بالا دانست و گفت واکسن‌های داخلی و خارجی بیش از ۸۰ درصد موارد فوتی، بستری و میزان ابتلاء افراد را کاهش می‌دهند.

    معاون وزیر بهداشت با اشاره به واکسیناسیون مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، علما و بزرگان و سفارش آنها به تزریق واکسن افزود: تمام این بزرگواران بر اساس واکسن‌های موجود واکسیناسیون را انجام دادند و ما انتظار داریم استقبال مردم قم نیز از این امر افزایش یابد.

    حریرچی با بیان اینکه در روزهای اخیر استقبال خوبی از واکسیناسیون در قم انجام شده است، ادامه داد: این میزان هنوز در قم به میزان متوسط کشوری نرسیده است.

    وی با تاکید بر اینکه مهمترین امر به معروف تشویق مردم به واکسیناسیون است گفت: مردم قم با راه اندازی پویش، مردم و گروه‌های مختلف را به واکسیناسیون تشویق کنند و رفتار مردم قم می‌تواند هدایت واکسیناسیون در کشور را شکل دهد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید