×
×

مواظب نفوذ فرهنگ سکولار غربی در کتب دانشگاهی باشیم

  • کد نوشته: 11572
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دوشنبه شب ۲۶ شهریور در دیدار با حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، ریاست نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و جمعی از معاونان با بیان اینکه بنیان دانشگاه‌های کشور برگرفته از فرهنگ غرب هست اظهار کرد: دشمنان همیشه کوشش کردند که حوزه‌های […]

    مواظب نفوذ فرهنگ سکولار غربی در کتب دانشگاهی باشیم
  • مواظب نفوذ فرهنگ سکولار غربی در کتب دانشگاهی باشیمبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دوشنبه شب ۲۶ شهریور در دیدار با حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، ریاست نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و جمعی از معاونان با بیان اینکه بنیان دانشگاه‌های کشور برگرفته از فرهنگ غرب هست اظهار کرد: دشمنان همیشه کوشش کردند که حوزه‌های دینی را از غیر دینی جدا کنند در نتیجه باید مواظب نفوذ فرهنگ سکولار غربی باشیم.

    وی با بیان اینکه وجود دانشگاه ضروری و اجتناب‌ناپذیر هست دنبال کرد: در ایجاد دانشگاه‌ها اغراض علمی و سیاسی با هم دخالت داشته هست، اما چون علم‌آموزی در اسلام از اهمیت بالایی بهره مند هست و باید روند دانشگاه‌ها را به ویژه در علوم اسلامی اصلاح کنیم.

    این مفسر قرآن با بیان اینکه غربی‌ها اهتمام کردند فرهنگ خودشان را از طریق درس ها دانشگاهی به کشور‌های دیگر جابه جا کنند گفته بود: بویژه کتاب‌های علوم انسانی که جنبه ترجمه دارد خواه ناخواه تاثیرپذیری بسیاری داشته هست به عنوان مثال پیش از انقلاب کتابی در دانشگاه به اسم «جامعه‌شناسی» تعلیم می‌شد که حتی یک کلمه هم از خدا و مذهب در آن وجود نداشت و ریشه مذهب را جهل آدم می‌دانست.

    وی با بیان اینکه فعالیت‌های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، امیدوارکننده هست تصریح نمود: یکی از وظیفه ها با اهمیت این نهاد آن هست که با ارزیابی دقیق، مطالبی را که ضد دین و سکولار هست شناسایی و از کتب حذف کنید.

    آیت‌الله مکارم‌شیرازی بر ضرورت اتحاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد و اضافه کرد:، چون مدیریت آینده کشور در دست فارغ‌التحصیلان حوزه و دانشگاه هست در نتیجه این اتحاد از اهمیت بسیار بسیاری بهره مند هست و می‌تواند از دوگانگی‌ها در اداره کشور جلوگیری کند.

    وی با بیان اینکه باید دو قشر حوزوی و دانشگاهی از فعالیت‌های همدیگر اطلاع پیدا کنند چراکه آینده کشور و انقلاب اسلامی در دست این دو قشر هست اظهار کرد: برای این که از اجرای دقیق اسلام در دانشگاه اطمینان حاصل کنیم توجه به سه مساله استاد، برنامه و کتب درسی اهمیت بسیاری دارد.

    این مفسر قرآن عنوان نمود: پیش از انقلاب در دانشگاه این اندیشه ترویج می‌شد که افکار روحانیت قدیمی و ناکارآمد هست و افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند با مذهب خداحافظی می‌کنند، اما پیدایش انقلاب نمایش داد این مساله درست نیست.

    آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمنان از طریق فضای سایبری تلاش‌های گسترده‌ای دارند اضافه کرد: متاسفانه دولت روی فضای سایبری حساسیت چندانی ندارد و شما باید مواظب این مساله هم باشید.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.