قم_مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: این اداره در جهت حفظ و نگهداری منطقه گنبد نمکی قم به عنوان اثر طبیعی ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی اعلام فراخوان جذب سرمایه‌گذار کرده است.

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، علیرضا ارجمندی با اشاره به بازدید میدانی پژوهشگران میراث فرهنگی از منطقه گردشگری گنبد نمکی واقع در ۱۵ کیلومتری جاده قم جعفریه گفت: به دستور وزیر میراث فرهنگی و با پیگیری‌های اداره‌کل میراث فرهنگی قم به منظور حفظ و حراست و در جهت رونق گردشگری، مطالعات پژوهشی گنبد نمکی توسط پژوهشگران میراث‌فرهنگی بر روی این جاذبه طبیعی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در ادامه انجام مطالعات طرح جامع در نظر گرفتن همه ملاحظات به ویژه مسائل زیست محیطی را مورد توجه قرار داد و گفت: با انجام مطالعات پژوهشی و تهیه طرح جامع، تمام مباحث مرتبط با نقاط ضعف و قوت اعم از حفاظت و شریان ارتباطی و زیرساختی گنبد نمکی بررسی و راهکارهای لازم تدوین می‌شود.

وی با توجه به نقش مهم بخش خصوصی در کاهش هزینه‌های دولتی از فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای منطقه گنبد نمکی خبر داد و گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم در جهت حفظ و نگهداری منطقه گنبد نمکی به عنوان اثر طبیعی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی اعلام فراخوان جذب سرمایه‌گذار کرده است.

ارجمندی گفت: سرمایه‌گذاران توانمند دارای شرایط سرمایه‌گذاری می‌توانند برای ارائه اسناد و مدارک به حوزه سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مراجعه کنند.

او گفت: بررسی جغرافیای طبیعی و نیز امکان‌سنجی جاذبه‌های اکوتوریسمی قابل سرمایه‌گذاری در استان بیانگر آن است که طبیعت‌گردی در استان قم یک منبع کم نظیر و مستعد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: گنبد نمکی طغرود قم، گنبدی متقارن و بزرگ از جاذبه‌های گردشگری استان با دریاچه‌ای کوچک در دل خود، پدیده طبیعی چشم‌نوازی است که ظرفیت گردشگری بالایی دارد.

[ad_2]

منبع