نخستین همایش قم‌گردی ویژه خواهران با حضور مدیران و اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی در استان قم برگزار شد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، نخستین همایش قم گردی با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری و معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در مجتمع تفریحی آرین برگزار شد.

در این همایش با بررسی فواید و تأثیرات سفر در زندگی فردی و اجتماعی افراد، به لزوم قرار گرفتن سفر در سبد خانوار اشاره شد.

محبوبه صادقی یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان و طراح پروژه قم گردی، با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: آنچه در احادیث و روایات ما مبنی بر لزوم سفر و توجه به آن بیان‌شده فراتر از یک تفریح ساده است و باید همه جوانب لزوم آن کامل و جامع بیان شود.

وی به بیان فواید سفر در خانواده پرداخت و افزود: ادب‌آموزی، مصاحبت با افراد بزرگوار، اندوه‌زدایی، سلامتی و حتی ثروت‌اندوزی نتایجی است که نمی‌توان و نباید به آن بی‌توجه بوده و از آن بهره‌مند نشد.

صادقی با تأکید بر لزوم توجه و اجرایی شدن این طرح تصریح کرد: ما در اجرای این طرح نه‌تنها به مسئله تفریح و افزایش نشاط و شادی در جامعه توجه کرده‌ایم بلکه مسئله اقتصادی و اشتغال‌زایی برای زنان استان را نیز موردتوجه و بررسی قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت امین اسکان کریمه قم از ثبت‌نام و اعلام آمادگی زنان برای شرکت و همکاری در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از زنان توانا و دارای مهارت‌های مرتبط با گردشگری در استان برای همکاری در این طرح اعلاِم آمادگی کرده که در صورت همکاری دستگاه‌های دولتی و با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم سهم مهمی در اقتصاد استان نیز داشته باشیم.

در ادامه برنامه محمد آقازاده به معرفی اماکن تاریخی و تفریحی استان قم پرداخته و قم را از منظر گردشگری جاذبه‌های طبیعی آن معرفی کرد.