کارشناس مسائل خانوادگی اظهار کرد: مرد باید برای مدیریت زندگی خود غیرت دینی داشته باشد چراکه غیرت دینی نظام خانواده را حفظ می‌کند و نداشتن آن آسیب‌های جدی و اساسی به خانواده وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون عصر امروز در سخنرانی هرروز ماه مبارک رمضان مسجد مقدس جمکران با اشاره به سالروز صدور دستور ساخت مسجد جمکران توسط حضرت مهدی (عج) گفت: ساخت این مسجد مقدس، زمینه هدایت و رشد انسان‌ها و اتصال زمین به آسمان شده است.

 

وی در رابطه با روش مدیریت زندگی توسط مرد در خانه، ابرار کرد: امام صادق علیه‌السلام در این موضوع سه ویژگی برای مرد بیان کرده اند که اولین آنها معاشرت نیکو با خانواده است؛ خوش خلقی و رفتار مناسب بسیار برای اهل و عیال تاثیرگذار است.

 

تراشیون افزود: مرد باید گشاده دستی سنجیده‌ای در مسائل اقتصادی و مالی داشته باشد و یک رفاه نسبی برای خانواده مهیا کند؛ این ویژگی برای مدیریت زندگی مهم است.

 

وی داشتن غیرت دینی را ویژگی سوم مرد برای مدیریت زندگی دانست و گفت: غیرت دینی نظام خانواده را حفظ می‌کند؛ نداشتن غیرت دینی آسیب‌های جدی و اساسی به خانواده وارد می‌کند که جامعه دینی نیز پیرو آن آسیب می‌بیند.

 

کارشناس مسائل خانوادگی عنوان کرد: غیرت مرد در عرصه‌های مختلف از جمله محافظت از حجاب و پوشش همسر خود، ارتباط با نامحرم و وسائل و ارتباط آسیب رسان نشان داده می‌شود که باید به آنها توجه داشت.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه