×
×

نشست «بازتاب حماسه اربعین حسینی از نگاه عکاسان قم» برگزار شد   

  • کد نوشته: 12474
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید احمدی مدیر کل تعلیم بعثه مقام معظم رهبری و ریاست کمیته اربعین شب گذشته ۲۱ آبان ماه در این نشست تخصصی که در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت برگزار گردید با تقدیر از […]

    نشست «بازتاب حماسه اربعین حسینی از نگاه عکاسان قم» برگزار شد

  
  • نشست «بازتاب حماسه اربعین حسینی از نگاه عکاسان قم» برگزار شد  به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید احمدی مدیر کل تعلیم بعثه مقام معظم رهبری و ریاست کمیته اربعین شب گذشته ۲۱ آبان ماه در این نشست تخصصی که در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت برگزار گردید با تقدیر از حضور هنرمندان در ترسیم زیبایی‌های اربعین حسینی گفته بود: قدم برداشتن در مسیر اربعین و حرکت در نشر اعتبار های آن افتخاری بزرگ هست. 

     حجت الاسلام و المسلمین احمدی اضافه کرد: ثبت اتفاقات این حماسه بزرگ دینی کاری بسیار با ارزش    هست که توسط هنرمندان و فعالین فرهنگی رقم می خورد. 

     وی تصریح نمود:این سانحه تاریخی ابعاد بسیاری دارد که نقش هنرمندان در روایت ابعاد اربعین بدون بدیل است  و توان دارد تأثیر بگذارد.

    وی گفته بود: هیچ اثری به اندازه عکس در روایت رویدادها پویا نیست در این زمینه هنرمندان عکاس عکس های زیبایی را از حضور خوجوش مردم در اربعین به عکس کشیدند.

    حجت الاسلام و المسلمین احمدی یادآوری کرد:باید خوب ترین عکاسان در صحنه اربعین معرفی گردند و آثار آنان در قالب نمایشگاهی ارائه گردد تا مردم با آثار و اتفاقات اربعین به خوبی آشنا گردند.

    وی اظهار کرد:استفاده از حجم هنرمندان در ماندگاری رویدادها و به عکس کشیدن اتفاقات با اعتبار امری ضروری هست که باید استمرار داشته باشد تا از جابه جایی تجربیات هنرمندان در این عرصه برخوردار شویم. 

     رئیس کمیته اربعین تصریح نمود: در برپایی راهپیمایی اربعین در سالهای آینده باید کوشش بیشتری کرد تا این حرکت خودجوش و جریان نورانی به خوب ترین نحو برگزار گردد. 

     در این نشست علاوه بر این ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری شهر قم گفته بود:سال کنونی خبرهای اربعین بسیار گرانقدر و با اعتبار بود    و عکس ها زیبایی از راهپیمایی اربعین ثبت گردید. 

     وی تصریح نمود: اتفاقات زیبای اربعین با هنر عکس ماندگار می گردد امید داریم نمایشگاهی از آثار عکاسان برپا گردد تا بتوان این عکس ها زیبا را به علاقه مندان نمایش داد.

    مقیمی گفته بود:مبحث اربعین دستاوردهای فرهنگی و دینی و ارزشی بسیاری دارد که باید از آن صیانت گردد.

    وی اظهار کرد: در انقلاب اسلامی سنت های حسنه و زیبایی احیا گردید که بیشترین فعالین آن را جوانان تشکیل دادند در این میان اعتکاف و اربعین از همان جنسی هست که با حضور جوانان به زیبایی برگزار می گردد.

    مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری شهر قم اظهار کرد: عمق نفوذ فرهنگی انقلاب برای احیای سنت های حسنه قابل ملاحظه هست.

    وی اظهار کرد:میزبانی عراق و همکاری فرهنگی و ثبت اتفاقات زیبا از دستاوردهای با اهمیت اربعین حسینی هست بدون شک تعاملات فرهنگی با همسایگان هم کیش و مسلمان دستاوردهای مهمی بهمراه دارد.

    مقیمی اضافه کرد:رسانه های غربی برای نخستین بار در سال جاری واقعه اربعین را پوشش دادند و در این پوشش خبری و عکسی درصدد نشان دادن نقاط تاریک و حاشیه های بودند اما حضور عکاسان و هنرمندان در اربعین و به عکس کشیدن زیبایی های آن هجمه دشمن را خنثی نمود.

    وی اظهار کرد:بی تفاوتی نسبت به اربعین فضا را برای هجمه سازی و تبلیغات سوء فراهم می کند؛ اربعین حرکتی خودجوش هست و فعالیت های فرهنگی در نشان دادن این رخداد در زبان هنر و عکس نیز حرکتی خودجوش می طلبد.

    مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری شهر قم تاکید کرد:بزرگان در عرصه هنر انقلابی و ارزشی هیچ گاه در انتظار ارگان های دولتی نبوده اند    و به طور مستمر به طور خودجوش به میدان آمده اند. 

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.