به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجاتماعی خبرگزاری شهرکریمه، نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» به مناسبت گرامیداشت مجاهد خستگی ناپذیر هنرمند متعهد و سردار تبیین مرحوم نادر طالب زاده هم اکنون در خبرگزاری شهرکریمه در حال برگزاری است. نادر طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران و مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی، […]

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجاتماعی خبرگزاری شهرکریمه، نشست تخصصی «جهاد تبیین، رسانه و حوزه های علمیه» به مناسبت گرامیداشت مجاهد خستگی ناپذیر هنرمند متعهد و سردار تبیین مرحوم نادر طالب زاده هم اکنون در خبرگزاری شهرکریمه در حال برگزاری است.

نادر طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران و مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی، و کارگردان اهل ایران بود. او دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود.

طالب‌زاده دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. او فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. وی در جنگ بوسنی شرکت داشته‌است.

طالب زاده شخصیت بی نظیری بودکه نیروهای انقلابی باید او را الگو قرار دهند و با مجهز کردن خود به صلاح علم به این جمله مرحوم طالب زاده که گفت: ” دشمن از حزب‌اللهی های باسواد می‌ترسد” جامعه عمل بپوشانند. این سخن ژرف اندیش او ضرورت آگاهی و هوشیاری نیروهای جبهه انقلاب را می رساند که باید میراث نادر را حفظ و گسترش دهند.

بدون شک نام نادر طالب‌زاده در تارک تاریخ اسلام و انقلاب باقی خواهد ماند، زندگی سراسر جهادی او در جبهه فرهنگی الگوی جوانان انقلابی و ولایی خواهد شد و صد البته باید به این‌ جمله او که گفت: گام دوم انقلاب باید سریع برویم دنبال اصل مطلب، به صورت عملیاتی، یعنی گام دوم انقلاب دوران عملیات است جامعه عمل پوشانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجید پور طباطبایی در این مراسم گفت: آشنایی ما و نادر طالب زاده به سال۱۳۷۱ برمی گردد، اگر‌چه‌گاهی از نظر زمانی سال ها فاصله می افتاد اما از محبت ما نسبت به ایشان نمی کاست.

وی افزود: طالب زاده و شهید آوینی ثمره امام خمینی هستند و اگر انقلاب شکل نمی گرفت با این پدیده ها روبه رو نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به فعالیت های طالب زاده ابراز کرد: شبکه المنار نتیجه زحمات و آموزش های آقای طالب زاده بود.

وی با بیان اینکه اسلام طالب زاده اسلام سنتی نبود، تصریح کرد: طالب زاده به من می گفت من ادیان دیگر را سیر کرده ام اما در آن ها چیزی نیافتم و با آگاهی کامل اسلام را پذیرفتم، او در ابتدا پزشکی خوانده بود اما به دلیل علاقه به سمت تلویزیون تغییر مسیر و جهت داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا گفت: همواره طالب زاده را شخصیت قابل تحسین می دانستم و شیفته شخصیت این سردار فرهنگی بودم، حاج نادر مقید بود قبل از روشن شدن دوربین و شروع کار توسلی به اهل بیت علیهم السلام پیدا می کرد.

وی افزود: برخی فکر می کنند امثال طالب زاده ها از بدو تولد منحصر به فرد بوده اند و دیگران نمی توانند شبیه آنها شوند در حالی که طالب زاده ظرفیت وجودی اش را تقویت کرده و به دنبال حقیقت و حق بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر طالب زاده هم نباشیم می توانیم راه او را ادامه دهیم، ادامه داد: با هر ظرفیتی اگر در راه اسلام قرار بگیریم خداوند در راه اسلام از ما استفاده می کند.

در ادامه این مراسم خانم محنا همسر نادر طالب زاده گفت: اولین سفر من به قم بدون نادر است و این سفر را به خاطر حجت الاسلام والمسلمین طائب پذیرفتم، ازدواج ما یک ازدواج سنتی نبود و رابطه ما براساس انقلاب شکل گرفت.
وی افزود: نادر به قم بسیار علاقه داشت و می گفت از اینجا ربا از بین می رود، او قم را بخاطر حضور روحانیت انتخاب کرده بود و می دانست همه چیز از ایجاد شروع می شود.

همسر طالب زاده ادامه داد: به قرآن قسم می خورم نادر غم مردم را به دوش می کشید و نسبت به حقوق مردم ایران دغدغه مند بود و خودش را سلاح و زبان مردم می دانست همچنین نادر نسبت به محور مقاومت بسیار علاقمند بود و در عراق حتی سکولارها را به اربعین می آورد و دور هم جمع می کرد.

جعفری مترجم و نویسنده بین المللی گفت: خاطرات بسیار خوب و خوشی از سردار فرهنگی یعنی نادر طالب زاده دارم خصوصا اینکه طالب زاده بسیار متواضع و فروتن بود.

وی افزود: هالیود از لجن زار آمریکا بهشت می سازد و نادر در آمریکا زندگی کرده بود و می دانست آمریکا چه لجنزاری است و هنر طالب زاده این بود که با ارتباط با برخی از نخبگان آمریکا دولت های نژاد پرست آمریکا را وارد جنگ نرم کرده بود.

ابراهیم زاده نویسنده حوزوی گفت: هر انسانی دو تولد دارد یک تولد شناسنامه ای و تحول در زندگی دارد، طالب زاده در شهر عصر ۱۳۴۲ تولد دوباره و تحولی بدست آورد و او با بینش انقلاب رشد کرد.

وی افزود: طالب زاده از نظر بینش شبیه آوینی و چمران و آوینی است، ادبیات نادر پس از جنگ عوض نمی شود و بر سر آرمان های خود ایستاده است.

وی ادامه داد: فرق نادر و جلال آل احمد هر دو درد و دغدغه مشترک داشتند و به امام هم رسیدند اما تفاوت آنها در این است که جلال غرب زده ها را مورد خطاب قرار می دهد اما نادر به سراغ غرب و مزبله غرب می رود و به سرچشمه همه رذالت ها می تازد.

خوشرو مدیر شبکه نسیم گفت: در دورانی که طالب زاده را بالای سر جبهه رسانه ای انقلابی نمی بینیم، احساس یتیمی می کنیم.

وی افزود: طالب زاده متخصص برنامه های گفت و گو محور بود و به گونه ای طراحی و اجرا می کرد که از یکنواختی بیرون بیاید و حاج نادر به معنای تمام یک روشنفکر بود و او از مهد تمدن غرب عبور کرده و از دنیای به ظاهر تمدنی غرب انزجار داشت.

خوشرو ادامه داد: مقاومت جبهه فرهنگی طالب زاده از جنس مقاومت حاج قاسم در میدان نبرد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب رییس قرارگاه عمار در ادامه این نشست گفت: حاج نادر اسلام را بلعیده بود و به اعتقاد من خدا را شهود کرده بود و براین اساس در بحث رسانه پروفسور بود و من این مجاهد را به حاج قاسم تشبیه می کنم چرا که به هر مسائلی ورود می کرد قله آن را دیده بود.

وی افزود: حاج قاسم و نادر باطل السحر دو قدرت نظامی و رسانه ای بودند و امروز با قدرت القایی و رسانه ای دشمن روبه رو بودیم و سردار حاج قاسم هیبت نظامی آنها روی زمین را شکاند و نادر هیبت رسانه ای هالیود را از بین برد و لذا این دو سردار در یک راستا مجاهدت می کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نادر قطعاً شهید است، عنوان کرد: شهید واقعیتی دارد که با گفتن ما درست نمی شود و با نگفتن ما نیز از بین نمی رود و واقعیت همان چیزی است که قرآن فرموده به آنها اموات نگویید چرا که شهید انقطاع عمل پیدا نمی کند و دشمن تنها بدن نادر طالب زاده را گرفته است اما فکر و اندیشه او تکثیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نطنزی فعال رسانه ای گفت: نادر طالب ویژگی های خاصی داشت مثلا قبل از فعالیت هنری یک ارتباط روحی و روانی با خدای تبارک و تعالی برقرار می کرد و من مدت ها شاگرد ایشان بودم.

وی افزود: طالب زاده حامی دوستانی بود که دغدغه اسلام و انقلاب داشتند و لحظه به لحظه در کنار دوستان آموزش می داد و از آبروی خود برای معرفی طلاب رسانه ای می گذشت و با روحیه ای با شما برخورد می کرد که شما را قافلگیر می کرد و هر کار کوچک برای جبهه حق را بزرگ می دانست.

این فعال رسانه ای ادامه داد: به برکت افق و نگاه حاج نادر عده زیادی در دنیای رسانه انقلاب متولد شدند و باقیات و صالحاتی را برای خود به یادگار گذاشت.

گفتنی است در این مراسم حجج الاسلام والمسلمین طائب، سقای بی ریا، پورطباطبایی، نطنزی، آقایان ابراهیم زاده،جعفری خوشرو و سرکار خانم ها هاشمی و زینب محنا همسر مرحوم طالب زاده حضور دارند.

این برنامه از طریق هیئت آنلاین و با ورود به سایت خبرگزاری شهرکریمه به آدرس https://heyatonline.ir/majazikhabargozarirasa/ قابل مشاهده می باشد.

[ad_2]

منبع
[email protected]