×
×

در اعتراض به ادامه روند تحریم ها
نشست کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ وین آغاز شد

  • کد نوشته: 3491
  • نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱ + ۵ برای رسیدگی به نقض برجام، دقایقی پیش در وین آغاز شد. به گزارش شهرکریمه نشست «کمیسیون مشترک برجام» برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا به دلیل نقض توافق هسته ای، دقایقی پیش در هتل کوبورگ وین آغاز شد. در این نشست، سید عباس عراقچی و  مجید تخت […]

    نشست کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ وین آغاز شد
  • نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱ + ۵ برای رسیدگی به نقض برجام، دقایقی پیش در وین آغاز شد.

    به گزارش شهرکریمه نشست «کمیسیون مشترک برجام» برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا به دلیل نقض توافق هسته ای، دقایقی پیش در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

    در این نشست، سید عباس عراقچی و  مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک وارد وین شده اند، حضور دارند.

    تیم مذاکره کنندگان ایران که صبح امروز برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شده اند، از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح به وقت محلی دیداری دوجانبه با هلگا اشمید معاون خانم موگرینی برگزار نمودند.

    در این نشست اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بررسی قرار گرفته و نامه اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به فدریکا موگرینی بعنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام درباره تمدید قانون آیسا مورد بحث و تبادل نظر می‌گیرد.

    عراقچی،‌روانچی و اشمیت امروز و پیش از این نشست دو دور مذاکره داشتند.

    معاون وزیر خارجه کشورمان پیش از نشست کمیسیون مشترک در گفت‌وگویی درباره تمدید قانون آیسا اظهار داشت: از دید ما تمدید قانون آیسا نقض تعهدات برجامی آمریکا است و باید به نحو موثری جبران شود و این موضوع امروز در دستور کار کمیسیون مشترک قرار گرفته است.

    وی همچنین در خصوص نشست‌های کارشناسی که پیش از نشست کمیسیون مشترک برگزار شده است، عنوان کرد: کارشناسان بحث خوبی داشتند و به جمع‌بندی‌های خوبی رسیدند.

    رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به اینکه قبل از این نشست کارشناسان ایرانی یک دور مذاکرات دوجانبه با کارشناسان آمریکایی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طبق ساز و کار برجام اگر کشوری نسبت به رفتار کشور دیگر شکایتی داشته باشد اول باید مذاکرات دوجانبه بین آن دو کشور صورت بگیرد و ما این مذاکرات دوجانبه را داشتیم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.