×
×

نصب ِالمان سلام و مشاغل در قم/ نشانه‌هایی برای ثبت خاطرات زائران – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 29407
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نوستالژی در زندگی روزمره بسیاری از افراد جایگاه ویژه‌ای دارد و این موضوع در تبلیغات نیز بسیار حائز اهمیت است. اغلب ما ایرانی‌ها دوست داریم خاطراتمان همیشه با نشانه‌هایی همراه باشد، خاطراتی که ممکن است در یک سفر رخ دهد و از آن عکسی به یادگار داشته باشیم و با […]

    نصب ِالمان سلام و مشاغل در قم/ نشانه‌هایی برای ثبت خاطرات زائران – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نوستالژی در زندگی روزمره بسیاری از افراد جایگاه ویژه‌ای دارد و این موضوع در تبلیغات نیز بسیار حائز اهمیت است.

    اغلب ما ایرانی‌ها دوست داریم خاطراتمان همیشه با نشانه‌هایی همراه باشد، خاطراتی که ممکن است در یک سفر رخ دهد و از آن عکسی به یادگار داشته باشیم و با گذشت زمان با آن خاطره بازی کنیم.

    این روزها شاهد نصب اِلمان سلام در میدان آستانه قم با هدف تکریم مقام زیارت و زائر هستیم، اِلمانی که تلفیقی از تمثال چند شهید با متریال بتن گلاسه است.

    یکی از آنها شهید ایمانی است که از شهدای مدافع حرم و خادم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بوده است، لباس خادمی بر تن دارد و مشعلی بر دست.

    سه شهید دیگر نیز به نام‌های زنگی، صادقی و خانم بهمن که در بمباران رژیم بعث عراق در بازار قم به شهادت رسیدند، به چشم می‌خوردند.

    همه شان ایستاده‌اند رو به گنبد و دست بر سینه و در حال سلام دادن به بانوی کرامت.

    هر چند که این طرح سال‌های قبل در مشهدالرضا (ع) اجرا شده و می‌شد با اتفاقات متفاوت‌تری آن را در قم اجرا کرد اما همین هم کافی است تا زائری که به قم می‌آید دست کم عکسی به یادگار در کنار این تمثال‌ها بیندازد و در دنیای مجازی خود که حالا هر کسی می‌تواند به تنهایی رسانه‌ای باشد منتشر و در کنارش پیام و مفهومی را مخابره کند.

    قم به شدت به این نشانه‌ها نیاز دارد تا شهر را برای زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) خاطره انگیز سازد؛ و باید تقدیر کرد از سازمان زیباسازی شهرداری که در کنار انبوه بنرهای تبلیغاتی کم تأثیر همراه با هزینه‌های سنگین، به این عرصه قدم گذاشته است.

    امیدواریم هر چه زودتر با از بین رفتن کرونا، درب حرم باز شود و بار دیگر میدان آستانه حال و هوای زواری به خود بگیرد و زائران بیایند و در کنار این تمثال‌ها عکسی به یادگار بیندازند.

    در پیاده راه ارم نزدیک بازار قم، اِلمان مشاغلی همچون کفاشی و سلمانی طراحی و نصب شده و قرار است برخی دیگر از مشاغل همچون سوهان‌پزی نیز ساخته و نصب شود که این نشانه‌ها نیز خاطره ساز و جالب توجه برای عابران است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.