به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛ ؛ محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز شهر قم گفته بود: برپایی مراسم پیاده روی اربعین نماد تعظیم شعائر دینی و عمل به سنت الهی هست که درعین حال باعث تقویت تعاملات کشورهای جهان اسلام بایکدیگر خواهد گردید.وی با اشاره به […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛ ؛ محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز شهر قم گفته بود: برپایی مراسم پیاده روی اربعین نماد تعظیم شعائر دینی و عمل به سنت الهی هست که درعین حال باعث تقویت تعاملات کشورهای جهان اسلام بایکدیگر خواهد گردید.
وی با اشاره به این که مسلمین و شیعیان از همه کشورهای جهان در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند، اضافه کرد: این مراسم، نمایش قدرت جهان اسلام هست و باعث اتحاد جامعه اسلامی در مقابل مستکبران عالم می گردد.
وی با بیان این که مراسم پیاده روی اربعین دارای ابعاد متفاوت اجتماعی در جوامع اسلامی هست، دنبال کرد: در این مسیر، مشی و گفتار زوار از کشورهای متفاوت بر یکدیگر تاثیر می گذارد و حس نوع دوستی را در میان آنها تقویت می کند.
خامه یار اظهار کرد: تقویت روحیه سخاوت و مهمان نوازی از دیگر نکات مثبتی هست که در جریان برپایی مراسم پیاده روی اربعین به خوبی رویت می گردد.
وی با اشاره به ارزش زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین، اضافه کرد: زیادی از علمای معروف و بزرگان دین با شرکت در پیاده روی ایام اربعین، دشواری را به جان می خرند و در این مسیر از هرگونه آسایشی دوری می کنند که این خود نشان دهنده عظمت اربعین در آموزه های اسلامی هست.
وی دنبال کرد: این مراسم باعث عظمت جهان اسلام و مکتب تشیع هست و به همین سبب دشمنان قصد دارند با ایجاد چند دستگی میان مسلمین و شایعه سازی، آن را کمرنگ کنند.
این فعال فرهنگی اظهار کرد: ملتهای مسلمان من جمله مردم ایران و عراق دارای ریشه های مشترک زیاد در ابعاد فرهنگی، تاریخی و دینی می باشند که این سرمایه های اجتماعی، دشمن ها را آزار می دهد، به همین سبب آنها در پی اختلاف میان کشورهای اسلامی می باشند، اما برپایی باشکوه مراسم اربعین در هر سال نشان می دهد، این دسیسه شکست خورده هست.

خامه یار دنبال کرد: زیادی از مردم عراق برای پذیرایی از زوار اربعین، تمام توان مالی و جانی خود را به کار می گیرند که این مسئله نشان می دهد، اتحاد و دوستی میان امت اسلامی نهادینه شده هست.