مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: فیلم‌های منتخب ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز هم‌زمان با سراسر کشور از ۳۱ تیرماه تا ۶ مردادماه در قم نمایش داده خواهد شد.

به گزارش شهر کریمه به‌‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در استان قم اظهار داشت: ششمین دوره این جشنواره باهدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و بین‌المللی در کشورمان برگزار می‌شود.

وی از نمایش عمومی فیلم‌های منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در دو بخش سینمایی و مستند در استان قم خبر داد و گفت: فیلم‌های ملی و بین‌المللی جشنواره پس از داوری نهایی به‌منظور ارتقاء آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی در جامعه، هم‌زمان با سراسر کشور از ۳۱ تیرماه تا ۶ مردادماه سال جاری در قم نمایش داده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم در ادامه افزود: فیلم‌های جشنواره فیلم سبز با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در چندین سالن همایش در سطح شهر قم برای اقشار مختلف مردم و برخی مخاطبان ازجمله اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و کارشناسان و فعالان حوزه محیط‌زیست نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به نمایش عمومی فیلم‌های جشنواره در هر پنج بخش استان قم و همچنین نمایش فیلم‌های کوتاه پیش از اکران فیلم‌های سینمایی در سینماهای شهر قم، خاطرنشان کرد: انیمیشن‌های منتخب جشنواره فیلم سبز نیز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برای قشر تأثیرگذار دانش آموزان پخش خواهد شد.

دانیالی همچنین با اشاره به برنامه‌های جنبی و حاشیه‌ای ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در استان قم گفت: برپایی گالری عکس طبیعت و پوسترهای جشنواره در سه نگارخانه شهر، اشراق و شهید آوینی، برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی هنری و محیط زیستی و نقد فیلم به‌ویژه با حضور روحانیون و ائمه جماعات، تهیه و توزیع جزوات آموزشی و برگزاری تور طبیعت‌گردی برای عموم مردم ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود.