به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه در مازندران، آیت الله رئیسی، رییس جمهوری عصر امروز در دیدار جعی از نخبگان، علما، خانواده های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن غدیر سپاه کربلا با اشاره به این که نظام مسائل استان باید تعریف و از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه برای برون رفت […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه در مازندران، آیت الله رئیسی، رییس جمهوری عصر امروز در دیدار جعی از نخبگان، علما، خانواده های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن غدیر سپاه کربلا با اشاره به این که نظام مسائل استان باید تعریف و از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه برای برون رفت از مشکلات بهره گرفته شود، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت علمی و نخبگانی در قالب یک اتاق فکر نظام مسائل استان، راه کارهای برون رفت از مشکلات مشخص و اولویت ها شناخته شود.

وی با بیان این که کارها باید مبتی بر نگاه علمی باشد و این مورد تأکید دولت است، افزود: نشست نخبگانی با حضور حوزویان، دانشگاهیان و صاحب نظران بخش های مختلف با دیدگاه های مختلف از تأکیدات دولت است که باید در استان دنبال شود.

رییس جمهور، نشست های نخبگانی را یکی از جلوه های حضور مردم در دولت دانست و خاطرنشان کرد: ما از این گونه نشست ها استقبال می کنیم.

آیت الله رئیسی ادامه سخنان خود به مسائل و مشکلات مورد تأکید همسران و مادران شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: همه ایثارگران عزیز و جز سرمایه های نظام هستند و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به مسأله زن و خانواده اشاره کرد و با اشاره به فعالیت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت، افزود: علاوه بر این، ستاد زن و خانواده نیز باید فعال شود و مسأله زن و خانواده مورد تأکید مقام معظم رهبری است و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این دوره جدید نگاه بسیار جدی و محوری به مسأله زن و خانواده خواهد داشت و در دولت نیز همواره به عنوان یک موضوع با اولویت مورد توجه بوده است.

دولت فعلی یک حزب و جریان سیاسی خاص نیست

رییس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان این که دولت فعلی یک حزب و جریان سیاسی خاص نیست و جمع وزرا، استانداران و مسؤولان دولت از یک جریان و حزب خاصی نیستند و بیش از ۵۰ درصد از دولتمردان را بعد از انتخابات به واسطه معرفی دوستان به سراغ آنها رفتیم.

آیت الله رئیسی بر ضرورت معرفی نیروهای کارآمد و توانمند به دولت تأکید کرد و افزود: معرفی چنین نیروهایی به دولت یک زمینه خوب و مغتنم است و باید به آن توجه جدی شود.

ضرورت توجه به اقتصاد روستا

وی در ادامه سخنان خود مازندران را قطب کشاورزی کشور معرفی کرد و با بیان این که حال این که چرا علیرغم وجود امکانات اولیه مناسب در روستاها شاهد مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها هستیم، ادامه داد: در پاسخ به این مسأله باید به اقتصاد روستاها توجه جدی شود.

کشاورزی محور بودن مازندران نباید تنها در حد سخن باشد

رییس جمهور با بیان این که دولت در سفر خود به مازندران بیشترین اعتبارات را به بخش کشاورزی اختصاص خواهد داد، بیان داشت: وقتی می گوییم کشاورزی در این استان محور است نباید تنها در حد سخن باشد.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود بر ضرورت صادرات محصولات کشاروزی و همچنین تقویت صنایع تبدیلی در استان تأکید کرد و گفت: محصولات کشاورزی باید ارزش افزوده پیدا کند و صادرات آن آنجام شود.

ضرورت برخورد قانونی با متجاوزان به حریم جنگل

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حفظ محیط زیست در استان اشاره کرد و از ساخت و سازهای غیر مجاز در قلب جنگل ها به شدت انتقاد کرد و افزود: نباید گذاشت در قلب جنگل ساختمان غیر مجاز ساخته شود نه این که پس از احداث ساختمان به دنبال تخریب آن باشیم بلکه باید از ابتدا مانع چنین ساخت و سازهای غیرمجازی در سطح استان شویم.

آیت الله رییسی افزود: به استان مازندران دستور داده شد از فردا کارگروهی تشکیل بدهند و به سراغ ساختمان های تازه احداث شده ای بروند که در قلب جنگل ساخته شده اند و نهادهای متولی و نظارتی نیز باید به سراغ دستگاه هایی بروند که مجوز ساخت و سازهای غیر مجاز را در دل جنگل ها صادر کرده اند.

رییس جمهور با بیان این که سازمان ها و نهادهای دولتی در این گونه مسائل باید بیشتر از سایرین مقید به قانون باشند، خاطرنشان کرد: حتی افراد صاحب نفوذ نیز نباید از جایگاه خود سوء استفاده کنند بلکه باید پایبند به قانون باشند.

آیت الله رئیسی با تأکید بر این که در این دولت محور و اصل قانون است، بیان داشت: نباید بگذاریم ثروت عظیم جنگل و محیط زیست با ساخت و سازهای غیر مجاز در این استان از بین برود و همه باید پایبند به قانون و مقررات باشند.

مسأله گردشگری نباید تهدیدی برای فرهنگ اصیل و باور عمیق مردم مازندران باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله گردشگری در مازندران اشاره کرد و با بیان این که مازندران دارای فرهنگ اصیل و باور عمیق است، ادامه داد: این فرهنگ و باور عمیق در جان مازندرانی ها وجود دارد و فرهنگ در عمق زندگی و سلوک و سبک زندگی مردم است و نباید مسأله گردشگری این فرهنگ را هم برای مهمان و هم برای میزبان تهدید کند.

رییس جمهور با اشاره به آزاد سازی سواحل به نفع مردم، افزود: ساحل آزاد شد و حتماً باید برنامه ای برای کیفیت استفاده از ساحل آماده شود و به وزیر کشور اعلام کردم که به سرعت ستادی تشکیل دهند و سازوکارهایش را بررسی کنند و تقسیم وظایف شود و شهرداران، فرمانداران و بخشداران و یا بخش های گردشگری که مسؤولیت دارند زمینه استفاده قانون مند و ضابطه مند از این فضا را فراهم کنند.

آیت الله رئیسی با بیان این که ما نباید شاهد باشیم که خدای ناکرده آمار کسانی که غرق می شوند تعدادشان زیاد شود، ادامه داد: باید ضابطه مند استفاده شود و این فضا باید فضایی امن، مفرح، نشاط آور و امید بخش برای استفاده مردم باشد.

ضرورت استفاده ضابطه مند از سواحل آزاده شده دریا

وی با بیان این که یک فصل از کار آزاد سازی بود که انجام شد و فصل دوم کار برنامه ریزی برای کیفیت استفاده از ساحل است، خاطرنشان کرد: سواحل متعلق به مردم است و ما هم خدمت گذار مردم هستیم و این چارچوب باید مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

رییس جمهور با بیان این که امروز مهم ترین سرمایه این استان سرمایه انسانی کارآمدی است که در استان وجود دارد، گفت: باید از این سرمایه کارآمد به نحو مطلوب استفاده شود.

جبران عقب ماندگی های گذشته در دستور کار جدی دولت

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در این شش ماه اقدامات خوبی از سوی دولت در کشور در حوزه های مختلف آغاز شده است، ادامه داد: کارهای عقب مانده بسیار داریم که باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم و گام های خوبی برداشته شده و کارهایی که ما احساس کردیم رهبر معظم انقلاب و مردم نسبت به آنها تأکید دارند را دنبال می کنیم.

آیت الله رئیسی با بیان این که دولتمردان شبانه روز در حال تلاش برای جبران عقب ماندگی ها و رسیدن به افق های روشن هستند، افزود: آینده را بسیار امیدوار کننده و درخشان می بینیم و کارهایی که در حال انجام است ضرورت جدی دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که نسبت به تأمین کالاهای اساسی و تأمین منابع ارزی نگرانی وجود ندارد، گفت: با همه مسائل، مشکلات، تحریم ها و تهدیدات دشمن علیه ملت ایران کارها پیش می رود و یقین داریم گام های خوبی در آتی برداشته خواهد شد./۹۵۰/

[ad_2]

منبع
[email protected]