×
×

هدایت یک نخبه بسیار مهم تر از حمایت آن است

  • کد نوشته: 39514
  • مدیر مدرسه فقهی آل یاسین گفت: نخبگان حوزوی به کمک و حمایت احتیاج دارند، اما مهم‌تر از حمایت، هدایت است چرا که می‌توان با هدایت زمینه‌های استفاده از نخبگان را فراهم کرد.
    هدایت یک نخبه بسیار مهم تر از حمایت آن است
  • به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام روح الله شیرمهد مدیر مقطع درس خارج مدرسه فقهی آل یاسین در نشست «صریح و بی پرده با مسؤولین حوزوی» که در خبرگزاری شهرکریمه با حضور حجت الاسلام والمسلمین عماد برگزار شده بود، گفت: هدایت یک نخبه بسیار مهم تر از حمایت آن است.

    وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات از این جهت است که یک نخبه هدایت نمی شود تا اولویت ها را تشخیص دهد؛ چیزهایی که در میدان نخبگان دیده شده در هدایت یک طلبه بسیار ضعیف هستند و مدارس ما طلاب را انقلابی تربیت نمی کنند؛ طلاب انقلابی جذب مدارسی می شوند که در جاهای حساس نظام اهل سکوت هستند و طلابی که وارد این مدارس می شوند منفعل و اهل سکوت می شوند.

    این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: این رویه سبب می شود طلبه درسخوان نخبه در کف میدان انقلاب و جهادی دیده نمی شود و باید مواظبت شود طلاب کجا بروند؛ به قول آیت الله شب زنده دار حوزه سازمانی شده است که هر کس یک نهالی می برد و اگر این هدایت صورت گیرد نهال های حوزوی در خود حوزه تنومند می شوند.

    وی با اشاره به ضرورت تلاش اساتید انقلابی در تربیت طلاب، گفت: شبکه ای برای نخبگان ایجاد نکردیم و باید نخبگان را خدمت بزرگان ببریم و خواهش داریم از بزرگان حوزوی و انقلابی که وقت خود را برای نخبگان خالی کنند؛ گاهی انسان می‌بیند ۱۰ نفر به درسی دعوت شده اند که اکثرا نسبتی با نظام اسلامی و «فردا چه می‌شود» ندارند؛ باید شبکه سازی کنیم و ظرفیت‌های بزرگی که در این قصه هستند را به میدان بیاوریم و طلاب ما در کنار بزرگان تربیت شوند.

    حجت الاسلام شیرمهد تأکید کرد: در حوزه آمار و اطلاعات خود را به خوبی حراست نمی کنیم و گاهی مثلا شخصی خیر می آید و بلافاصله طلاب نخبه را به او معرفی می کنیم؛ نخبه فروشی نکنیم و نخبه های انقلابی را به هر نهادی هدیه نکنیم چون گاه دیده می شود کسی یا نهادی که تازه می خواهد رشد کند نخبه ها را به او هدیه می کنیم؛ علت این امر ناشی از موازی کاری های زیاد است و اگر مرجع واحدی برای نخبگان باشد می تواند کمک کار باشد.

    وی افزود: آیت الله شب‌زنده‌دار از رهبری نقل می کرد: «دوست دارم برای شوراهای استانی که مصوباتی دارند نهادی مثل شورای نگهبان باشد تا خلاف شرع را در مصوبات تشخیص دهد اما برای این امر نیرو نداریم» حوزه می تواند مدل سازی کند برای مثال بخش حقوقی شورای نگهبان نخبگان حقوقدان ها را جذب کردند و الزامات کار را یاد می دهند چرا در بخش فقاهتی شورای نگهبان چنین اتفاقی روی نمی دهد و کسانی که وقت ثمردهی دارند بروند در این شبیه سازی ها یاد بگیرند.

    [ad_2]

    منبع
    [email protected]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.