به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در آخرین نماز عبادی سیاسی جمعه سال جاری با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به ماک اشتر گفت: هدف اسلام ساخت یک کشور مدرن با زیرساخت های عالی در راستای پیشرفت جامعه اسلامی و رفاه در زندگی […]

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در آخرین نماز عبادی سیاسی جمعه سال جاری با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به ماک اشتر گفت: هدف اسلام ساخت یک کشور مدرن با زیرساخت های عالی در راستای پیشرفت جامعه اسلامی و رفاه در زندگی است.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) در نامه ای به مالک اشتر این دو هدف را مبتنی بر تامین نظام مالی دولت و نیروی دفاعی مقتدر بازدارنده برای خلق امنیت برمی‌شمارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسیر رشد و دستیابی به تمدن اسلامی اظهار کرد: در تحکیم نیازهای اقتصادی اصل رفع نیازهای انسانی در جریان رشد و تکامل او است، اگر ادبیات سیاسی ما به معنای واقعی کلمه از این سخن الهام بخش امیرالمومنین (ع) الهام بگیرد به سرعت مسیر رشد و به سمت تمدن اسلامی حرکت خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تاکید بر تحقق عدالت در جوامع بشری ابراز کرد: انبیاء برای رسیدن و دستیابی انسانیت به این مرحله از عقلانیت و عدالت آمده اند که این مهم در عصر ظهور تحقق پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر در جامعه فساد بود، راه اصلاح افراد با چالش روبه رو خواهد شد، به همین خاطر رهبر جامعه بر اقامه عدل و قسط تاکید می کند؛ در دوران حکومت حضرت شاهد تحقق هدف انبیاء الهی هستیم.

امام جمعه موقت تهران عصر ظهور را عصر شکوفایی خرد توصیف کرد و عنوان داشت: امام عصر (عج) کره خاکی را مبدل به مدرسه ای می سازند که راه دشوار رشد عقول را هموار می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه جامعه در عصر ظهور در قله های دانش و حکمت قرار می گیرد، تصریح کرد: عصر ظهور به گونه ای از نظر عقلانیت به رشد خواهد رسید که زنان خانه دار مسئولیت های بزرگ خواهند گرفت، عصر ظهور عصر تفکر و اندیشه، عصر حکمت و اندیشه است.

وی عصر ظهور را دوران رهایی از فقر دانست و اظهار داشت: اصلاح اهلها یعنی جامعه ای که در آن فقیر و زکات بگیر نخواهیم داشت، افراد از نظر رفاهی در یک سطح مناسب قرار خواهند گرفت و زکات در مسیر رشد جامعه مصرف می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعدام دسته جمعی ده ها جوان آراسته به ایمان به دست رژیم سفاک آل سعود گفت: آل سعود مورد حمایت دولت های غربی است، در این روزها نخست وزیر انگلستان برای حمایت از این رژیم به عربستان سفر می کند، واقعاً از این نگاه های دوگانه حقوق بشری در تحیر هستیم.

وی با اشاره به حوادث اوکراین تصریح کرد: از حوادث تلخ اکراین رنج می‌بریم، اما اشکی که غرب برای مردم اوکراین می ریزد، اشک تمساح است؛ آن ها این شرایط را به وجود آورده اند و امروز هم از آن استقبال می کنند، این نگاه دوگانه ریشه ظلم در عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد استانداردهای دوگانه حقوق بشر را آغازی بر پایان قدرت غرب و فروپاشی نظام سلطه برشمرد و ابراز کرد: این اقدامات در مغایرت با مبانی اولیه حقوق بشر و اقدامات عصر جاهلیت است.

وی با بیان اینکه رجال سیاسی اسرائیل غاصب هشدار ایران را دست کم نگیرند، خاطرنشان کرد: هشدار ایران برآمده از عقلانیت و قدرت است، هشدار ایران را نباید دست کم گرفت، اگر ذره ای از حدود خویش پا فراتر نهند، قطعاً با خشم و قهر قهرمانان امت اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی روبه رو خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حقوق ملت ها تاکید کرد و اظهار داشت: عصر انتظار، عصر احترام به انسانیت و تعالی انسان است زیرا که حکومت جهانی امام عصر راه را برای تعالی آحاد افراد بشر در جامعه انسانی هموار می کند، جمهوری اسلامی برای آحاد افراد بشر احترام قائل است.

وی ادامه داد: احترام به حقوق انسان یعنی آحاد مردم فلسطین از همه ادیان و مذاهب در کنار هم برای سرزمین خود تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به جهاد تبیین عنوان کرد: عصر انتظار دوران تفکر، اندیشه و عقلانیت است لذا منتظران حضرت باید سطح عقلانیت و گفت و گوی مبتنی بر دانش را ارتقاء ببخشند، این جهاد تبیین که رهبر انقلاب برآن تاکید می کنند یک حرکت عالمانه عقلانی مبتنی بر تفکر و دانش برای تعالی و تکامل جامعه بشری است.

وی عصر ظهور را عصر حرکت در مسیر علم و دانش دانست و تصریح کرد: جامعه منتظر باید در مسیر دانش حرکت کند، امروز باید ایران پیشتاز عرصه علم و دانش باشد، امروز باید قله های دانش را برای ساختن آینده ای آراسته به نور علم و معرفت فتح کرد.

امام جمعه موقت تهران عصر امام زمان را عصر مبارزه با ظلم و بیداد برشمرد و خاطرنشان کرد: عصر انتظار نیز باید عصر مبارزه با ظلم باشد، اگر منتظر مقدم آن امام عدالت گستر هستیم امروز باید در خانه، محله، محل کسب و کار با ظلم مبارزه کنیم، نباید اجازه دهیم بر دیگران ظلم روا شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به مبارزه با ظلم عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی با قدرت در برابر هر ظلم و ستم در اندازه ظرفیت و قدرت خویش و حدود مسئولیتی که برعهده دارد، مبارزه خواهد کرد و یکی از دلایل اقتدار امروز ما حرکت در این مسیر است.

وی در پایان عصر ظهور را عصر راحتی و تنبلی ندانست و اظهار کرد: از ویژگی های اصحاب امام عصر (عج) آن است که خستگی ناپذیرند، دنیای امید، سعی و جهاد هستند، ملت ایران، ملت اسلام و ملت منتظر باید با این ویژگی ها شناخته شوند.

[ad_2]

منبع
[email protected]