×
×

امام جمعه قم:
همه اقشار باید از ارزش‌های دینی به خصوص عفاف و حجاب حمایت کنند

  • کد نوشته: 131480
  • امام جمعه قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا، ایثار و فداکاری خانواده معظم شهدا و همچنین رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری به پیروزی و موفقیت رسید، امروز لازم است همه اقشار مختلف مردم و مسئولان از ارزش‌های دینی به خصوص عفاف و حجاب حمایت کنند

    همه اقشار باید از ارزش‌های دینی به خصوص عفاف و حجاب حمایت کنند
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه ، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم همچنین اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داد و گفت: همه مسوولان باید طبق قوانین به وظایف خود در قبال فرهنگ عفاف و حجاب و ارتقای ارزش‌های دینی در جامعه عمل کنند.وی افزود: لازم است همه اقشار مردم و مسوولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند.

    سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحثی در خصوص جریان شناسی دوران صدر اسلام در آیه‌های سوره مبارکه توبه بیان داشت: اصل در جنگ و مقابله با دشمن، تربیت انسان های مخلص و پرهیزگار است و سیاهی لشکر به تنهایی ارزشی ندارد.

    تولیت حرم حضرت معصومه ادامه داد: بر اساس مفاهیم آیه‌هایی از سوره توبه، منافقین بصورت مستمر در حال برنامه ریزی برای فساد سیاسی، اخلاقی و فرهنگی هستند.

    امام جمعه قم اهمیت روز عرفه در بین شعایر دینی را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: بعد از ماه مبارک رمضان به کمتر روزی مانند عرفه جهت طلب توبه، تقرب به خداوند متعال و دعا تاکید شده است.

    وی با بیان اینکه عید قربان آغاز دهه امانت و ولایت است، گفت: دین اسلام هدایت سیاسی و اجتماعی جامعه را بر محور ولایت قرار داده و طبق آموزه های دینی اطلاعت از امام در امتداد اطاعات از خداوند متعال و پیامبر گرامی خدا ذکر شده است.

    سعیدی بیان داشت: انتصاب امام معصوم فقط در محدوده اختیارات خداوند متعال است و مردم عادی را جایگاه و توانی برای انتصاب امام معصوم نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید