×
×

همه زیرچتر انقلاب و رهبری قرار داریم/ باید از حوزه صدای واحد شنیده شود

  • کد نوشته: 32761
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار اعضای هیات رییسه تشکل اساتید، ضمن تقدیر و تشکر از حضور هیأت رئیسه تشکل اساتید خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود عدم انسجام بین تشکل های حوزوی است که سبب شده […]

    همه زیرچتر انقلاب و رهبری قرار داریم/ باید از حوزه صدای واحد شنیده شود
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار اعضای هیات رییسه تشکل اساتید، ضمن تقدیر و تشکر از حضور هیأت رئیسه تشکل اساتید خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود عدم انسجام بین تشکل های حوزوی است که سبب شده خروجی روشن و ملموس نداشته باشد.

    وی تأکید کرد: معتقدم یکی از کارهای جدی در گام اول این است که باید به این جمع‌بندی رسید که همه در زیر یک چتر قرار داریم و آن هم چتر انقلاب و رهبری است. تاکید می کنم که باید در جهت همفکری و همدلی کار کنیم و هم افزایی و تقسیم کار داشته باشیم.

    آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین حتما باید از این ظرفیت استفاده کند و پیشنهادها شنیده شود و باید دید که مجمع عمومی اساتید، تشکل اساتید و بسیج اساتید چگونه می توانند کمک کنند و در این باره حتما لازم است تقسیم کار صورت گیرد.

    وی درباره فضای مجازی نیز از تأکید شورای عالی به مدیریت حوزه به منظور اصلاح و ارتقای زیر ساخت های فنی و سخت افزاری و نرم افزاری خبر داد و اضافه کرد: هم مدیریت حوزه‌های علمیه و هم شورای عالی خواهان آن هستیم که اشکالات به کلی رفع شود.

    آیت الله حسینی بوشهری درباره رسالت اجتماعی و تبلیغی روحانیت، از مجاهدت روحانیت در ایام شیوع کرونا به عنوان ایثارگری و کاری ماندگار و بی نظیر یاد کرد و جنس تبلیغ صورت گرفته در این ایام در فضای مجازی را نیز در نوع خود بی سابقه خواند.

    دبیر شورای عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سمپاشی و هجمه همه جانبه دشمنان برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی و قرار دادن مردم در مقابل نظام، بر لزوم هوشیاری روحانیت نسبت به این نقشه شوم تاکید کرد.

    آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امروز  نگاه دوست و دشمن به سمت حوزه است، افزود: این یک واقعیت انکار ناپذیر است که دوست در جهت تقویت و دشمن در جهت تضعیف حوزه در حال فعالیت است؛ از این رو ما باید حواسمان جمع باشد که حوزه را منسجم حفظ کنیم و صدای واحد از حوزه بیرون برود. نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آنهایی که می‌گویند جامعه چند صدایی است، هدف دیگری دارند ولی حوزه یک آرمان دارد که آن آرمان الهی است؛ باید از حوزه یک صدا بیرون برود که دشمن نتواند سوء استفاده کند.

    آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا، خواستار توجه بیشتر به معنویات شد و گفت: اگر مردم ما تنها به مسائل مادی بیاندیشند و از فضای معنویات غافل باشند ره به جایی نخواهیم برد.

    وی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را ثمره تقویت فضای ایمانی و معنوی دانست و گفت: هرچه بتوانیم همانند دوران دفاع مقدس این روحیه و فضا را تقویت کنیم قطعا اقدامات مخرب دشمن به هدف مقصود نخواهد رسید. /۹۲۴/پ۲۰۲/ق

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.