تیم فوتسال هیأت‌ قم به دلیل برگزار نشدن مسابقه خانگی هفته نخست خود مقابل گیتی‌پسند اصفهان به باخت سه بر صفر برابر رقیب خود محکوم شد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، دیدار تیم‌های فوتسال هیأت‌ قم و گیتی‌پسند اصفهان در چارچوب مسابقه‌ای هفته نخست فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باید روز چهارشنبه هفتم تیر ماه در قم به انجام می‌رسد اما این اتفاق رخ نداد و بازی برگزار نشد.

دو تیم هیأت‌ قم و گیتی‌پسند اصفهان طبق برنامه سازمان فوتسال ایران قرار بود از ساعت ۱۸ این روز در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم به انجام برسد اما به دلیل اینکه سالن حیدریان درگیر میزبانی از پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) بود، بازی به سالن شهدای بهزیستی قم انتقال یافت.

اما در فاصله کمتر از دو ساعت پیش از شروع این دیدار خبر رسید که شورای تامین شهرستان قم با برگزاری این دیدار در سالن شهدای بهزیستی قم به دلیل دور بودن سالن از مرکز شهر و عدم تامین امنیت، برگزار نمی‌شود، این در حالی است که دو تیم هیأت‌ قم و گیتی‌پسند اصفهان راس ساعت مقرر در سالن حاضر شده بودند.

در هر حال با استناد به نامه شورای تامین شهرستان قم به ریاست فرمانداری این شهر، بازی دو تیم هیأت‌ قم و گیتی‌پسند اصفهان به انجام نرسید و در حالی که قمی‌ها تصور می‌کردند این بازی به تعویق افتاده و در زمان دیگری برگزار می‌شود، اما کمیته فوتسال ایران رای به نتیجه ۳ بر صفر این دیدار به نفع اصفهانی‌ها داد.

بعد از این اتفاق، قمی‌ها به رای کمیته فوتسال اعتراض کردند اما کاظم سلیمانی درباره اعلام نتیجه سه بر صفر بازی برگزار نشده گیتی‌پسند با هیات قم در هفته نخست لیگ برتر تصریح کرد: همان اتفاقی که در بازی فرش‌آراء مشهد با آذرخش بندرعباس رخ داده بود در قم تکرار شد و بر اساس مصوبه هیات رئیسه و ماده ۸۴، گیتی‌پسند با نتیجه سه بر صفر برنده این دیدار شد زیرا نامه فرمانداری برای لغو این مسابقه ملاک نبود.

دبیر کمیته فوتسال خاطرنشان کرد: قمی‌ها نامه شخصی از فرمانداری گرفته بودند در حالی که فرماندار نمی‌تواند از برگزاری یک بازی جلوگیری کند، ضمن اینکه لغو یک بازی تنها با مصوبه شورای تامین آن هم در صورتی اعمال می‌شود که یک هفته قبل از شروع بازی اعلام شود نه اینکه نیم ساعت مانده تا شروع مسابقه، بگویند بازی به انجام نمی‌رسد.

وی در پاسخ به اعتراض رئیس هیات فوتبال قم به این نتیجه، اظهار کرد: کریم بهرامی به خوبی قانون را می‌داند و مطلع است که طبق ماده ۸۴ نتیجه بازی سه بر صفر می‌شود، البته اگر قمی‌ها مستندات جدیدی دارند یک هفته مهلت دارند تا نسبت به این رای در کمیته انضباطی شکایت کنند.