×
×

هیچ وقت پرچم مقابله با نا عدالتی را کنار نمی گذاریم

  • کد نوشته: 11959
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ جلسه هم‌افزایی موکب‌های استان شهر قم و کمیته زنان ستاد اربعین شب گذشته ۱۵ مهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور، مسئولین و نمایندگان موکب‌های استان شهر قم در سالن نشست ها مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه حوزه‌های علمیه خواهران برگزار گردید. در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین […]

    هیچ وقت پرچم مقابله با نا عدالتی را کنار نمی گذاریم
  • هیچ وقت پرچم مقابله با نا عدالتی را کنار نمی‌گذاریمبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ جلسه هم‌افزایی موکب‌های استان شهر قم و کمیته زنان ستاد اربعین شب گذشته ۱۵ مهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور، مسئولین و نمایندگان موکب‌های استان شهر قم در سالن نشست ها مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه حوزه‌های علمیه خواهران برگزار گردید.

    در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور با اشاره به جایگاه زیارت اربعین اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین تجلی‌های حضور دینی مردم، پیاده‌روی باشکوه اربعین هست که البته دشمنان مکررا کوشش کردند که مانع این حرکت و جریان گردند اما هرگز موفق نشدند و باختند.

    مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح نمود: بزرگ‌ترین مساله و دغدغه ما در ایام اربعین این هست که همه اشخاص و زوار کاملاً در صف امام حسین (ع) قرار گیرند و حضور مبلغان خواهر و برادر در موکب‌ها، به این مفهوم هست که ایران اسلامی به این قله باعظمت توجه بسیاری دارد.
    وی دنبال کرد: در ایام حج حدود ۳ میلیون مسلمان از سراسر جهان در مکه حضور پیدا می‌‌کنند و به طور مستمر به سبب عدم استفاده از این حجم و مجال شگرف تأسف خورده‌ایم اما ایام اربعین و امام حسین (ع) این مجال و حجم شگرف را برای ما فراهم کرده هست و ما باید از این مجال و حجم شگرف به خوب ترین شکل ممکن به‌منظور جابه جایی فرهنگ و پیام عاشورا استفاده نماییم.
    استاد معروف حوزه‌های علمیه ابراز کرد: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه دارا باشیم این هست که نباید فرهنگ پذیرایی را تضعیف کنیم و این‌گونه نیست که پذیرایی از اهمیت اندکی بهره مند باشد البته پیام و فرهنگ عاشورا بسیار شگرف هست اما پذیرایی و خدمت‌رسانی به زوار اهمیت و اجر بسیار بسیاری دارد.
    وی اظهار کرد: در ایام اربعین باید به‌شدت مواظب اختلافات مذهبی و قومیتی باشیم و به‌هیچ‌وجه نباید اقداماتی انجام دهیم که باعث چند دستگی میان مسلمین و زوار گردد.

    علاوه بر این در اوائل این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی اظهار کرد: در کمال خوشبختی در سال جاری کمیته زنان ستاد اربعین بسیار فعال و پویا ظاهرشده هست و این بسیار با ارزش هست.
    وی به عرضه گزارشی از وضع موکب‌ها پرداخت و اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۳۸۳ باهدف جمع‌آوری نذورات و تأمین رفاه حال زوار ایرانی در عتبات عالیات آغاز به فعالیت کرد.
    معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات بابیان اینکه هدف از برگزاری از موکب‌ها خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع) هست افزود: در حال حاضر ۲۹ موکب در حوزه زنان و خانواده فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند و موکب‌ها از فعالیت‌های فرهنگی زنان استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.
    بهجت پور با اهتمام بر برنامه‌ریزی دقیق به‌منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی در ایام اربعین دنبال کرد: در ایام اربعین باید توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی دارا باشیم و برنامه‌های متفاوت را برای زوار پیش‌بینی کنیم.
    حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی اظهار کرد: در ایام اربعین باید از فعالیت‌ سیاسی و هرگونه فعالیتی که باعث چند دستگی می‌شود اجتناب کنیم و همه باید به این مساله با اهمیت توجه دارا باشند.
    وی در انتهاء با اشاره به تعداد موکب‌هایی که در ایام اربعین به خدمت‌رسانی به زوار مشغول هستند اظهار کرد: در سال جاری درمجموع ۵۵ موکب مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۱ موکب در نجف، ۲۶ موکب در کربلا، ۲ موکب در کاظمین، ۵ موکب در مهران و یک موکب در سامرا حاضر هستند. 

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.