مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: واکاری و کاشت جدید ۲۱۰ هزار اصله درخت و درختچه تا ۱۵ آذر امسال صورت گرفته است. به گزارش شهرکریمه به نقل از شهر نیوز،‌ پیام جوادیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از آغاز سال۱۳۹۵ در زمینه کاشت درختان اظهار کرد: برنامه درختکاری را از […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: واکاری و کاشت جدید ۲۱۰ هزار اصله درخت و درختچه تا ۱۵ آذر امسال صورت گرفته است.

به گزارش شهرکریمه به نقل از شهر نیوز،‌ پیام جوادیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از آغاز سال۱۳۹۵ در زمینه کاشت درختان اظهار کرد: برنامه درختکاری را از ۱۵ فروردین ماه آغاز کردیم که تا تاریخ ۳۱ خرداد ادامه داشت، پس از این تاریخ به دلیل گرمای شدید هوا برنامه را متوقف کردیم.

وی با بیان اینکه بحث کاشت به زیرساخت‌هایی نیاز دارد، گفت: باید محلی که می‌خواهیم درختکاری کنیم، در قالب پارک شهری و جنگلی تثبیت و خاکریزی شود و سپس گودال‌برداری صورت گیرد و روی شبکه توزیع و انتقال آن کار شود، سپس درخت کاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای درختکاری از تیر تا مهر ماه آماده شد که شامل آماده‌سازی زمین،‌کندن گودال، تهیه خاک و کود و خط انتقال شبکه توزیع آب است، به طور مجدد از دهم مهر ماه بحث درختکاری را شروع کردیم که تا اواسط آذر ماه ادامه داشت که به دلیل سرمای شدید متوقف کردیم.

وی اشاره به زمان‌های نامناسب برای کاشت درخت گفت:‌ در زمان گرمی و سرمای هوا امکان تلفات است، اگر در این زمان‌ها درخت کاشته شود، امکان آسیب به ریشه‌ها وجود دارد، بنابراین به دلیل آنکه درختان چند ساله قیمت بالاتری دارد، باید در مواقعی کاشته شود که از نظر کاشت مفید باشد.

جوادیان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود ۳۰۰ هزار گودال آماده شده که واکاری و کاشت جدید در حدود ۲۱۰ هزار اصله درخت و درختچه تا ۱۵ آذر امسال صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد واکاری بوده است، یعنی درختانی که پیش از این آسیب دیده یا خشک بودند و ۶۵ تا ۷۰ درصد کاشت جدید و توسعه‌ای بوده است.