[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، «کسانی که در مورد رونق تولید جور دیگری فکر می‌کنند و برای حل مشکلات، چشم به‌جای دیگری دارند، باید حرف‌های امشب این تولیدکنندگان را می‌شنیدند و درک می‌کردند که تنها دریچهٔ انتقال حیات، روشنایی و نیرو به داخل کشور همین دریچه‌ای است که فعالان بخش تولید بر روی […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، «کسانی که در مورد رونق تولید جور دیگری فکر می‌کنند و برای حل مشکلات، چشم به‌جای دیگری دارند، باید حرف‌های امشب این تولیدکنندگان را می‌شنیدند و درک می‌کردند که تنها دریچهٔ انتقال حیات، روشنایی و نیرو به داخل کشور همین دریچه‌ای است که فعالان بخش تولید بر روی کشور می‌گشایند».

این جملات بخشی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی بود؛ جملات کوتاه اما عمیق و پرمحتوا که تدبر در آن نقشه راهی مقابل مسئولان نظام می‌گذارد.

این جملات و جملاتی ازاین‌دست که سال‌هاست امام و رهبر انقلاب بر آن تأکید کردند ولی کمتر موردتوجه قرارگرفته این پیام روشن را دارد که تنها راه مواجهه با جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان قسم خورده انقلاب فقط تکیه بر توان دستان پرتلاش تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی است. افرادی که در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و باید حمایت و پشتیبانی شوند تا بتوانند در این جنگ سخت نیز همچون جنگ تحمیلی سربلند و پیروز بیرون آیند.

اما ساختار پیچیده اداری و غول بروکراسی در کشور ما کمر خیلی از تولیدکنندگان و کارآفرینان را زمین زده و افراد زیادی را از میدان کار و عمل خارج کرده است.

و اما پس از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی به منظور رفع مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان و بر اساس ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باهدف بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل‌وفصل مشکلات واحدهای تولیدی به‌ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و اجرایی شد.

بر این اساس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها به ریاست استاندار با نظارت و سازمان‌دهی این ستاد تشکیل شد تا بتواند گامی مؤثر در مسیر رفع مشکلات و موانع از پیش روی فعالان اقتصادی بردارد.

این کارگروه در استان قم با هدایت استاندار به صورت مستمر با برگزاری جلسات و بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی در صدد رفع موانع تولید از پیش پای فعالان این عرصه است.

برای بررسی عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم به سراغ برخی از تولیدکنندگان استان رفتیم و درباره تعامل این ستاد با فعالان اقتصادی استان گفت‌وگو کردیم.

 

قول تامین مواد اولیه تا دو هفته

مجید علیمحمدی از فعالان اقتصادی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه زمینه فعالیت شرکت ما تولید نایلون و نایلکس است، اظهار کرد: عمده مشکل ما کمبود عرضه مواد اولیه است.

وی ادامه داد: مواد اولیه به مقدار زیادی در ایران وجود دارد ولی توزیع نمی‌شود و پتروشیمی سهمیه ما را نمی‌داده و هنوز هم نمی‌دهد.

معاون شرکت تولیدی پنگوئن استان قم با اشاره به اینکه این موضوع را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح کردیم، ابراز کرد: با مساعدت و همکاری خوبی که استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با ما داشتند قول تأمین مواد اولیه تا دو هفته آینده به ما داده شده است.

به سختی خط تولید فعال بود

علیمحمدی با تأکید بر اینکه در دو هفته اخیر به شدت مشکل مواد اولیه داشتیم و به سختی خط تولید را فعال نگه داشتیم، بیان کرد: عمده مشکل ما مواد اولیه است که اگر پتروشیمی و بورس این مواد را در اختیار ما قرار دهند با همین ظرفیت در شرایط بد اقتصادی کارمان را ادامه داده و هیچ نیرویی را تعدیل نمی‌کنیم. سایر درخواست‌هایمان را کم و بیش می‌توانیم رفع کنیم ولی ستون فقرات درخواست‌های ما از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تأمین مواد اولیه برای کارمان است.

وی افزود: شرکت ما حدود ۳۰۰ نیرو را به کار گرفته است و بنا بر میزان تقاضا تولید انجام می‌شود و تاکنون نیز تسهیلاتی دریافت نکردیم و درخواستی نیز برای دریافت آن ندادیم و تنها درخواست مدیران شرکت این بوده که دولت بنگاه اقتصادی ما که معیشت چند صد نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم تأمین می‌کند را از نظر تأمین مواد اولیه پشتیبانی کند تا بتوانیم با ظرفیت بالا در همین شرایط نامساعد اقتصادی فعالیت کنیم.

 

تنها خواسته ما تامین مواد اولیه است

معاون شرکت تولیدی پنگوئن استان قم با تأکید بر اینکه بدهی مالی به هیچ سازمانی از جمله تأمین اجتماعی و دارایی نداریم، گفت: و هر نوع قوانین مانند مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش‌افزوده و انواع بیمه را بدون دریافت تسهیلات انجام دادیم و تنها درخواست ما رفع مشکل مواد اولیه است.

علیمحمدی ضمن قدردانی از همکاری مسئولان استانی برای دریافت سهمیه مواد اولیه از پتروشیمی و بورس خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموع این تلاش‌ها به دریافت سهمیه مواد اولیه و فعال نگه‌داشتن خط تولیدمان منجر شود و بتوانیم در این شرایط سخت بدون کاهش نیرو فعالیت تولیدی خود را انجام دهیم.

ابوالفضل خاکی از دیگر فعالان اقتصادی باسابقه استان قم است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم با اشاره به اینکه شرکت صنایع پلاستیک مرکز باسابقه ۴۰ ساله محصولات مختلفی را در استان قم تولید می‌کند، اظهار کرد: در این مجموعه ظروف پلاستیک برای صنایع مختلف تولید می‌شود، همچنین انواع لوازم‌خانگی ازجمله مدل‌های مختلف آبمیوه گیری و اقلام دیگری در این کارخانه تولید می‌شود.

وضع مطلوب پرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ نفر در مجموعه ما مشغول به کار هستند، ابراز کرد: خوشبختانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قم همکاری خوبی با ما و دیگر مجموعه‌های تولیدی که بنده با آنها در ارتباط هستم داشته است و در صورت نیاز برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌ایم و بدون مشکل خاصی تسهیلات مورد نیاز را هر ساله دریافت کردیم.

مدیر عامل صنایع پلاستیک مرکز با بیان اینکه با معرفی ستاد تسهیل به بانک‌ها تولیدکنندگان می‌توانند از تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد استفاده کنند، گفت: در غیر این صورت تولیدکننده باید تسهیلات با نرخ سود بالای ۲۴ درصد دریافت کند که عملاً با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

خاکی افزود: ما دو واحد تولیدی فعال داریم و از این ستاد هر سال تسهیلات را دریافت کردیم و استانداری و صنعت و معدن استان قم همکاری خوبی با واحد ما دیگر واحدها دارند و در حد توان مشکلات را حل می‌کنند مگر اینکه واحد مشکلی غیرقابل‌حلی داشته باشد.

وی گفت: امسال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم بالای هزار میلیارد تومان برای واحدها تسهیلات در نظر گرفته‌شده بود که عمدتاً نیز این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

مدیر عامل صنایع پلاستیک مرکز با اشاره به شرایط سخت تولید، تأمین مواد اولیه، واردات و صادرات محصولات تولیدی، خاطرنشان کرد: اگر حمایت و همراهی مسئولان استانی نبود در این شرایط بسیاری از فعالان اقتصادی به بن‌بست می‌رسیدند و واحدهایشان به تعطیلی کشیده می‌شد.

خبر خوب برای تولیدکنندگان و کارآفرینان

از جمله اتفاقات خوبی که در راستای تسهیل ارتباط فعالان اقتصادی با مسؤولان محقق شده است، صدور کارت ملاقات ویژه و بدون واسه این اقشار با استاندار قم است.

بهرام سرمست در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب‌رجوع تصریح کرد: تمام کارآفرینان و تولیدکنندگانی که سهم مهمی در تولید استان دارند، ارباب‌رجوع ما هستند و اربابان واقعی ما محسوب می‌شوند، و هر موقع اراده کنند دفتر استاندار به روی آن‌ها باز است.

وی گفت: همه تولیدکنندگانی که دارای شرایط  یادشده هستند، بدون وقت قبلی می‌توانند با استاندار ملاقات کنند و در این خصوص کارت ویژه‌ای را نیز دریافت می‌کنند.

استاندار قم افزود: در مرحله بعدی واحدهایی که بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال مشمول طرح قرار خواهند گرفت‌.

بررسی‌های خبرنگار ما حاکی از روند مثبت فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم و همراهی مسئولان با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است که منجر به افزایش اشتغال‌زایی و تولید استان و خارج شدن واحدهای تولیدی از رکود و تعطیلی شده است.

شهرکریمه آماده انعکاس مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی و پیگیری آن از مسئولان استانی است.

انتهای پیام/۷۸۰۰۹*

[ad_2]