حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی (ره) شخصی ولایت‌مدار، مردم‌دار، متواضع و فروتن بود که در طول زندگانی‌اش هرگز منبر، وعظ و ارشاد را رها نکرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی امشب در مراسم گرامیداشت ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی سید محمد علی علوی گرگانی (ره) که در مسجد حضرت جامع ابوالفضل (ع) قم باحضور علماء، روحانیون و عموم مردم برگزار شد، عنوان کرد: ارزش عالم دینی به قدری بالاست که در روایات آمده است در روز قیامت، شاگردان خود را شفاعت می‌کند.

 

وی با اشاره به روایات ائمه اطهار (ع) در باب علم و دانش، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند که حضور در مجلس علم، از هزار تشییع جنازه، هزار عیادت مریض، هزار شب نمازشب، هزار روز عبادت، هزار درهم صدقه و هزار حج مستحبی ثوابش بالاتر است.

 

این استاد حوزه علمیه در خصوص ابعاد شخصیتی آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: اولین خصوصیت این عالم ربانی، تواضع و فروتنی ایشان است؛ هروقت بنده برای منبر و سخنرانی به دفتر آیت‌الله علوی گرگانی می‌رفتم، خود ایشان شخصاً تماس می‌گرفتند و در نهایت فروتنی دعوت به سخنرانی می‌کردند.

 

وی گشاده‌رویی و مردم‌داری را دیگر ویژگی این مرجع تقلید دانست و افزود: ایشان در مواجهه با عموم مردم بسیار متواضعانه و با صمیمیت برخورد می‌کردند و همیشه لبخند بر لب داشتند و بدون واسطه پاسخگوی مسائل شرعی و عرفی مردم بودند.

 

این کارشناس مذهبی بیان کرد کرد: رها نکردن منبر از جمله ویژگی‌های مهم آیت‌الله علوی گرگانی بود، آن هم منبرهای بسیار تاثیر گذار که بنده شاهد سخنرانی‌های ایشان یکسال در گرگان بودم؛ توجه به وعظ، ارشاد و منبر و روضه در طول زندگانی ایشان مشهود بود.

 

وی اضافه کرد: از خصوصیات بارز این مرجع عالیقدر جهان تشیع، دفاع ایشان از نظام و انقلاب بود؛ آیت‌الله علوی گرگانی بسیار ولایت‌مدار و علاقه‌مند به مقام معظم رهبری بودند.

 

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: علمیت بالایی که ایشان داشتند بسیار قابل توجه است؛ تألیف بیش از ۶۰ جلد کتاب که اکثر آنها را خودشان نوشته‌اند از آثار و تولیدات ماندگار این عالم بزرگوار است.

 

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه