×
×

استاد حوزه علمیه قم:
ولایتمداری مردم انقلاب را برابر تهاجمات بیمه کرده است/شعار ذلت‌ناپذیری ملت ایران را سربلند کرده است

  • کد نوشته: 2458
  • استاد حوزه علمیه قم گفت: ذلت‌ناپذیری از شعارهای مهم کربلا بود و این شعار ملت ایران را باعزت و سربلندی حفظ کرده است. به گزارش شهرکریمه به نقل از فارس حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد عصر امروز در اجتماع عزاداران حسینی که با نام «حماسه حسینی، قیام خمینی» در میدان روح‌الله برگزار شد، با اشاره […]

    ولایتمداری مردم انقلاب را برابر تهاجمات بیمه کرده است/شعار ذلت‌ناپذیری ملت ایران را سربلند کرده است
  • استاد حوزه علمیه قم گفت: ذلت‌ناپذیری از شعارهای مهم کربلا بود و این شعار ملت ایران را باعزت و سربلندی حفظ کرده است.

    به گزارش شهرکریمه به نقل از فارس حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد عصر امروز در اجتماع عزاداران حسینی که با نام «حماسه حسینی، قیام خمینی» در میدان روح‌الله برگزار شد، با اشاره به حضور گسترده مردم و هیأت‌های عزاداری در این مراسم اظهار کرد: با گذشت حدود ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی حضور گسترده شما مردم نشانه علاقه شما به نهضت حسینی و قیام امام خمینی(ره) است و اگر دقت کنیم می‌بینیم که نقاط اشتراک زیادی بین نهضت امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) وجود داشت.

    استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از نقاط اشتراک میان نهضت امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) این بود که این بزرگواران هر دو به دنبال اصلاح در امت و امربه‌معروف و نهی از منکر بودند، شما این مهم را در سخنان امام حسین(ع) از ابتدای حرکت به‌سوی کربلا مشاهده می‌کنید.

    وی افزود: امام خمینی(ره) از همان ابتدای قیام خود گفتند که من برای اصلاح و امربه‌معروف قیام کردم. یکی دیگر از نقاط اشتراک نهضت حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) داشتن روحیه سازش‌ناپذیری بود، امام حسین(ع) از همان روز اول نهضت خود فرمودند که من بایزید بیعت نمی‌کنم، امام خمینی(ره) هم این‌گونه بودند و در برابر رژیم طاغوت انعطاف‌پذیری نداشتند.

    نظری‌منفرد با اشاره به وجوه اشتراک میان نهضت امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی دیگر از وجوه اشتراک میان این دو، ذلت ناپذیری بود، یکی از شعارهای اساسی امام حسین(ع) هیهات من الذله بود و این شعار حکایت از ذلت ناپذیری ایشان داشت، امام خمینی(ره) هم به دنبال عزت اسلام و مسلمین بود.

    استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی(ره) در قضیه کاپیتولاسیون در برابر آمریکا ایستادند و حاضر نشدند که ذلت را بپذیرند، ذلت ناپذیری از شعارهای مهم کربلا بود و این شعار ملت ایران را با عزت و سربلند حفظ کرده است و ما باید شعارهای اصیل انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.

    وی افزود: یکی دیگر از وجوه اشتراک میان نهضت حسینی و قیام امام خمینی(ره) این بود که در هر دو انسان‌های شایسته از این حرکت‌ها طرفداری کردند، اگرچه که در ابتدا تعدادشان اندک بود، اما آن‌ها انسان‌های متعهد و ولایتمدار بودند. دیروز مردم از امام خمینی(ره) و امروز از رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت و پیروی کردند و تا زمانی که ولایتمداری و حمایت از مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه ادامه دارد، انقلاب اسلامی ایران بیمه است.

    نظری‌منفرد با اشاره به وجوه اشتراک میان قیام امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام حسین(ع) با شجاعت در برابر حکومت غاصب یزید ایستادند، از آن‌سو هم ما شاهد ایستادگی امام خمینی(ره) در برابر شاه بودیم و تهدیدات، ایشان را از حرکتشان باز نداشت.

    استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) هر دو به دنبال براندازی حکومت فاسدان بودند، هدف امام حسین(ع) براندازی حکومت بنی‌امیه بود، اگرچه که امام حسین(ع) شهید شدند، ولی در نهایت حکومت بنی‌امیه سقوط کرد. امام خمینی(ره) هم‌ سال‌ها تبعید در کشورهای مختلف را تحمل کردند تا مردم بیدار شوند و هدف ایشان که براندازی حکومت پهلوی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی محقق شود.

    وی افزود: یکی دیگر از وجوه مشترک میان قیام امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) این بود که هر دو برای خدا قیام کردند و به دنبال حکومت، پول و مادیات نبودند، امام خمینی(ره) در همه‌جا این مسئله را مطرح کردند که ما به دنبال انجام‌ وظیفه هستیم، امام حسین(ع) هم فراتر از دنیا بودند و به این دنیا دل نبسته بودند، امام خمینی(ره) هم یک انسان الهی بودند و این مسئله در رفتار و گفتار ایشان روشن بود و همین یکی از رمزهای موفقیت امام خمینی(ره) بود.

    نظری منفرد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وجوه مشترک میان قیام امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) مدیریت بود، امام حسین(ع) واقعه کربلا را مدیریت کردند، امام خمینی(ره) هم توانستند که انقلاب اسلامی را مدیریت کنند.

    وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی سرمایه‌های بزرگی داشت که این سرمایه‌ها برای رشد این انقلاب تقدیم شدند، امیدوارم که نسل جوان، تاریخ انقلاب اسلامی را بخوانند و فداکاری‌ها را ببیند و حامی ولایت‌فقیه باشند تا این کشور سرافراز در دنیا بدرخشد.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.