مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: پیام شهدای ما به طلاب و روحانیون این است که حوزه انقلابی، حوزه در تراز انقلاب اسلامی، حوزه پاسخگو به نیازهای نسل نو و حوزه پاسخگو به نیازهای بین المللی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی که مصلای قدس قم برگزار شد، ابراز کرد: امام راحل در منشور روحانیت فرموده‌اند: صدها سال است که روحانیت، تکیه گاه محرومان بوده است؛ همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگ سیراب شده اند و مجاهدت های علمی و فرهنگی آنان که به حق از جهاتی افضل از دماء شهیدان است که بگذریم، آنان برای دفاع از مقدسات دینی، تلخی هایی را کشیده اند و زندان ها و اذیت و آزارها دید ه‌اند و زخم زبان ها شنیده اند، شهدای گرانقدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم کرده اند.

شهدای روحانیت منحصر به شهدای مبارزه و جنگ در ایران نیستند؛ در هر نهضت مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بوده اند که بر تارک جبینشان، خون و شهادت نقش بسته است؛ کدام انقلاب مردمی و اسلامی را سراغ داریم که در آن حوزه و روحانیت پیشکسوت شهادت نبوده اند و بر بالای دار نرفته اند و اجساد مطهرشان بر سنگ فرش های حوادث خونی به شهادت نایستاده است.

 

وی افزود: ملت بزرگ و شریف ایران و محور مقامت در چند دهه گذشته بهای سنگینی پرداخته اند و بیش از ۲۰۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز و ده‌ها هزار اسیر و آزاده و ترورهای زیاد و تحمل تحریم های چهل ساله و هزاران سختی و مرارت را ملت بزرگ ما تحمل کرده است؛ ما عاشورا را که تحلیل کنیم، خواهیم دید که امام حسین (ع) و یاران او قربانی شده اند و معلوم می شود که هدف متعالی پشت این بهای سنگین بوده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: این بها برای اهداف کوچک، امروز، منطقه ای، محدود و … نبوده، بلکه فعالیت‌های نیروهای مسلح و بسیج و جوانان مجاهد و محور مقامت ما، انقلاب اسلامی بوده است.

 

وی با بیان اینکه ملت ما امروز در معرض سنگین ترین تهاجم های بی‌نظیر تاریخ در همه قلمروهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی قرار گرفته، گفت: سپاه کفر با تمام قوا به مبارزه پرداخته است؛ آنان بهتر می دانند که در ایران، چه رازهایی نهفته است؛ چه پیام هایی پنهان و آشکار است و با این درک، به مصاف ما آمده اند.

 

عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه موتور محرکه انقلاب اسلامی، شهدا، امام، مراجع، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و ملت رشید ایران هستند، تاکید کرد: ما سختی های فراوانی داریم، اما تغییر معادلات قدرت، معرفت، علم و دانش و فرهنگ دنیا نیاز به وحدت و همبستگی و جانفشانی و فداکاری و استواری در این مسیر نورانی دارد؛ شهدای ما ضامن پایداری و استقامت ما هستند.

 

وی تصریح کرد: امروز طلاب، اساتید و بزرگان ما آمده اند تا با اسلام، رسول خدا و امام صادق(ع) و امام عصر (عج) و شهدای گرانقدر، پیمان ایستادگی، مقاومت و پایداری در راه خدا ببندند.

 

این امام جمعه قم اضافه کرد: برخی از شهدای روحانی مربوط به محدثان و راویان و عصر غیبت صغری هستند؛ گروهی دیگر از شهدای روحانی برای قرن چهار تا دوره معاصر برشمرده شده اند و اما عصر انقلاب اسلامی، عصری نو و جدید و تجربه ای کاملا تازه را آفریده و در این مرحله، حداقل ۴۰۰۰ شهید تقدیم کرده ایم.

 

وی خواستار شد: حوزه و روحانیت باید تلاش کند مانند همیشه مرجعیت علمی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی را برای خدمت به مردم حفظ کند؛ روحانیت در عصر دفاع مقدس هم رزمنده بود، هم مبلغ بود، هم گفتمان ساز بود و هم در حمایت لجستیکی همراه و همگام بود.

 

این سخنران کنگره ملی شهدای روحانی بیان کرد: شهدای روحانیت در سنین مختلف و از تمام مذاهب گوناگون حضور داشته اند؛ روحانیون داوطلبانه و فعال در صحنه ها حضور داشته اند؛ میراث وصیت نامه و گنجینه فاخر شهدای ما راهنمای امروز ایران، جهان و محور مقاومت است و روحانیت ما افتخار دارد که همراه با مردم، آمیخته با مردم و متواضع در برابر مردم، شهدا را تقدیم کرده است.

 

انتهای پیام/