حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی نژاد استاد سطح عالی حوزه علمیه پیرو اظهارات آیت‌الله علوی بروجردی در حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، در پی حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان،  آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی واکنش خاصی در قالب یک کلیپ نشان داد که در ویدیو زیر آمده است.

 

در همین این راستا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر امین رضا عابدی‌ نژاد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در یادداشتی به اظهارات اخیر آیت الله علوی بروجردی پاسخ داد.

 

جناب استاد علوی بروجردی

با اهدا سلام و تحیت

 

اخیرا اظهار نظری از حضرت عالی در مورد حادثه تلخ و غمبار آبادان در فضای مجازی منتشر شده که شایسته تامل و دقت است. حضرت عالی در مقام نقد عملکرد مسولان نظام وفرموده اید «ما تقاضا میکنیم. این ها عزا دار هستند جمع می‌شوند حالا یک حرفی می‌زنند برخورد نرم و ملایم داشته باشید. این ها دشمن نیستند این ها مردمی هستند که برای ما فداکاری کردند.»

 

در این باب چند نکته شایسته تامل است که توجه به آنها می‌تواند از بروز برخی سو تفاهم ها نسبت به سخنان حضرت عالی جلوگیری کند:

۱. اندک آشنایی با سیاست های رسانه ای، امنیتی دشمن این حقیقت را نشان می‌دهد راهبرد اصلی دشمن در حال حاضر در مواجهه با نظام اسلامی القاء تقابل میان نظام اسلامی و مردم است. دشمن تلاش دارد با القاء تقابل ذهنی و ادراکی زمینه را برای ایجاد تقابل عینی فراهم کند و نظام اسلامی از مهمترین عنصر اقتدار خود محروم سازد. شکست محتوم دشمن در این راهبرد البته به معنای غفلت ما از مهمترین وظیفه شرعی و الهی روحانیت در دعوت به همبستگی بیشتر در صفوف ملت مسلمان ایران نخواهد بود.

 

۲. یکی از مهمترین محورهای تبلیغاتی دشمن در القاء تقابل میان نظام اسلامی و مردم القاء تصویری سرکوبگر از نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی است. این تصویرگری غیر منصفانه و تعمیم آن به اتفاقاتی که در آبادان رخ داده این گمان را تقویت می‌کند که حضرت عالی نه تنها اطلاع درستی از روحیات مثال زدنی مردم آبادان و آنچه در آبادان روی داده ندارید بلکه با  رویکرد نیروهای انتظامی و امنیتی در جمهوری اسلامی نیز اشنایی ندارید و عملا با این سخنان به این القائات دامن می زنید.

 

۳. بیگمان هدف اصلی از حمله رسانه‌ای پیاپی و سرزنش گسترده نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی محروم کردن  کشور از مولفه های قدرت امنیتی و انتظامی است. در کنار دعوت شبانه روزی دشمن به اغتشاش و تخریب و دعوت به هتک ارکان مدنیت و قانون گرایی و قاچاق گسترده سلاح به داخل  کشور دیدیم که مزدوران گرین کارتی نغمه تفنگت را زمین بگذار را کوک کردند تا از یک سو حافظان و مدافعان امنیت مردم را به سرکوب متهم کنند و مردم را در مقابل نیروهای انتظامی جا بزنند و از سوی دیگر ملت مظلوم ایران را در مقابل ترور و ددمنشی اوباش و دشمنان خلع سلاح و خلع شجاعت کنند.

 

۴. هر چند حادثه بسیار تلخ آبادان  مقصران و مجرمانی دارد که باید بی اغماض و بی استثنا مجازات شوند اما حقیقت آن است که اکنون سه جریان فساد اقتصادی، فساد سیاسی و فساد فرهنگی در مقابل حرکت روشن و الهی انقلاب و نظام اسلامی هم افزا گشته اند و در یک مغالطه آشکار از فساد خود  بر علیه نظام اسلامی و راه امام و شهیدان استدلال می آورند. به توفیق الهی این انقلاب راه خود را خواهد گشود و این مغلطه مضحک را رسوا خواهد ساخت.

 

۵. چه خوب بود در کنار انتقاداتی که به نیروهای امنیتی روانه کرده اید تشکری هم از نیروهای امدادی، آتش نشان ابراز میشد تشکر از حضور شبانه روزی وزیر کشور در این حادثه معاون اول رئیس جمهور و شخص ریاست جمهوری و دیگر دلسوزان قبل از هر چیزی نشان دهنده روح شکر گزار و منصف ماست. کافی است نوع حضور و امداد  این عزیزان  را با حوادث تلخ دیگری که در دنیا رخ می‌دهد مقایسه کنید. مثلا میتوانید  ریزش مصیبت بار برج در فلوریدای آمریکا یا آتش سوزی جانخراش برج گرنفل انگلیس و مانند آن را که اخیرا اتفاق افتاده مورد بررسی قرار دهید.

 

۶. در پایان مناسب است از مجاهدت ها و دلسوزی های مشفقانه علمای متعهد و راستین خوزستان از جمله حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید نبی الله موسوی فرد نماینده معظم ولی فقیه یاد کنیم که با مردم بودن و در مردم بودن و از مردم گفتن را به قاعدین بی عمل آموختند امید را در دلها زنده کردند و دشمن را در ایجاد شکاف بین مردم و نظام اسلامی ناکام گذاشتند.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

 

انتهای پیام/