مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اعلام کرد: تعداد میهمانان نوروزی پذیرش شده در ستاد اسکان استان تا پایان اولین روز فروردین ماه جاری ۲۷ هزار و ۱۷۸ نفر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ضمن تبریک سال نو گفت: تلاش و حضور شبانه روزی اعضای ستاد اسکان در آموزش و پرورش استان و خدمت به تمامی هموطنان مسافر که طی یک روز گذشته به قم سفر نموده و برای اسکان مراجعه کرده‌اند ستودنی است و امید آن داریم در پرتو دعای زائرین عزیزمان همکاران حاضر در ستادهای اسکان و خانواده های گرانقدر ایشان، سالی سرشار از موفقیت و عاقبت بخیری را پیش رو داشته باشند.

 

وی آمار میهمانان را ۲۷ هزار و ۱۷۸ نفر در قالب ۶ هزار و ۴۱۰خانوار اعلام کرد و عنوان کرد: ارائه خدمات و سرویس‌دهی ستاد به مسافرین عزیز به ویژه فرهنگیان گرامی تا آخرین روز و ساعات ایام تعطیلی ادامه خواهد داشت و در خصوص شرایط اضطراری نیز تمهیدات مناسب انجام و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

 

رحیمی تصریح کرد: تا ساعت ۲۴ روز اول سال نو هجری خورشیدی آمار پذیرش شدگان از مرز ۵۵ هزار نفر روز زائر گذشته است.

 

وی گفت: آموزش و پرورش استان قم با نصب حدود ۱۶۰عدد بنرهای ویژه جهت نما و راهنمای زائرین، تعداد زیادی بنرهای خیر مقدم، موضوعات تربیتی، تصاویر و وصایای شهدای عزیز فرهنگی و مدافع حرم، آداب سفر و زیارت، بسته‌های حاوی نقشه اماکن تاریخی، توریستی و دینی و…. این استان اقدامات شایسته ای را انجام داده تا ضمن تسهیل درهدایت مسافرین محترم نسبت به ترویج مسائل دینی و تربیتی و آموزشی نیز اقدام کرده باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه حدود ۲۶۹ واحد آموزشی در قالب حدود ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس برای مهمانان با امکانات مناسب و شایسته فراهم شده است، اعلام کرد: تا پایان سفر نوروزی و تعطیلات سال نو با تمام افتخاردرخدمت زائرین عزیز شهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد: مرکز رفاهی فرهنگیان استان قم همه روزه پذیرای بیش از ۲۰۰ زائر فرهنگی جهت اسکان است که همکاران ما با افتخار پذیرای آنان خواهند بود.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم