×
×

پشت‌پرده جنگ واکسن‌ها | شهرکریمه

  • کد نوشته: 38392
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سیدامیر سیاح طی یادداشتی نوشت: در سالهای اخیر و با شدت گرفتن فشارهای اقتصادی غرب، جنگ روانی برای مایوس کردن ایرانیان از مقاومت در برابر تحریمها، تشدید شده است.جنگ اقتصادی، جنگ اراده هاست و در جنگ اراده ها، کسی که زودتر مایوس شود، می بازد. چه طرفی که فشار […]

    پشت‌پرده جنگ واکسن‌ها | شهرکریمه
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سیدامیر سیاح طی یادداشتی نوشت: در سالهای اخیر و با شدت گرفتن فشارهای اقتصادی غرب، جنگ روانی برای مایوس کردن ایرانیان از مقاومت در برابر تحریمها، تشدید شده است.
    جنگ اقتصادی، جنگ اراده هاست و در جنگ اراده ها، کسی که زودتر مایوس شود، می بازد. چه طرفی که فشار میاورد باشد و چه طرفی که فشار را تحمل میکند.
    در جنگ اقتصادی – روانی موجود، رسانه های غربی و دنباله هایش در داخل، تلاش میکنند فشار غرب را مهیب و موثر و اراده اش را فولادین و ایستادگی در برابر آن را غیرممکن جلوه دهند. در این جنگ روانی، دشمن از هر فرصتی استفاده می کند تا ایران را ضعیف، تنها، مخروبه و با فرصتهای ازدست رفته نشان دهد. اخبار و تصاویر منتشره در رسانه های دشمن، بطور دایم به افکار عمومی ایرانیان القامیکنند تهدیدهای غرب، نزدیک و غیرقابل اجتناب هستند و ایران شانسی در برابر آنها ندارد و تلاشها برای مقاومت هم بیهوده است. تدابیر مسئولان ایرانی یکسره اشتباه و ناکارآمد بوده و هیچ جای کشور درست کار نمی کند.
    در نتیجه حجم عظیم و دقت بالای این تبلیغات، بسیاری از قوتها و پیروزیهای داخلی، ضعف و شکست احساس شود.
    یکی از مشهورترین پیروزیهایی که در ماه های اخیر بدست آمد ولی با عملیات رسانه ای دشمن، شکست و ناکامی نمایانده شد، تولید واکسنهای داخلی بود. 
    با شیوع کرونا، چندین مرکز پژوهشی در نقاط مختلف دنیا تحقیقات اولیه برای تولید واکسن را شروع کردند. شرکتها و موسساتی از چین و آمریکا و انگلیس و روسیه و هند هرکدام با روشهای خاصی واکسن تولید و کارآزمایی بالینی آن را شروع کردند. برخی دولتها برای دریافت زودتر واکسن حاضر شدند کارآزمایی بالینی مراحل اول و دوم و سوم روی اتباع آنها انجام شود. از جمله امارات که اتباعش را در کارآزمایی بالینی واکسن سینوفارم شرکت داد و در اولویت دریافت آن واکسن قرارگرفت. اما نظام جمهوری اسلامی با آزمایش واکسنهای دیگر کشورها به روی ایرانیان موافقت نکرد و بجای آن، به چندین موسسه تحقیقاتی سفارش داد برای تولید واکسن اقدام کنند. درعین حال ایران بعد از موفقیت کارآزمایی بالینی واکسنهای خارجی، در دیماه۹۹ برای خرید ۱۶.۸میلیون واکسن به کوواکس (دسترسی جهانی واکسن‌های کووید با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت) سفارش داد.
    با وجودی که ایران پول ۱۶ میلیون و هشتصدهزار دز واکسن پیش خرید شده را همان ابتدا پرداخت اما با بدقولی تولیدکنندگان جهانی واکسن از یکسو و تحریم آمریکا از سوی دیگر، واردات واکسن را با محدودیت روبرو شده بود تا این که در ۲۴ خرداد ماه وزارت بهداشت ایران اعلام کرد واکسن کووایران برکت در مراحل کارآزمایی بالینی موفق بوده و مجوز عرضه آن را به بازار صادرکرده است. در همان زمان رییس ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد ۳ خط تولید به ظرفیت های ۴ و ۸ و ۲۰ میلیون دز در ماه خبر داد و اعلام کرد تا شهریور ماه ۵۰ میلیون دز واکسن تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.
    ۳روز بعد از اعلام این خبر، وزارت خزانه داری آمریکا و مجری تحریم های ایران اعلام کرد مبادلات مرتبط با واکسن و داروهای کرونا از مشمول تحریم های ایران معاف شده است. بعد از این اعلام، خرید و واردات واکسن سرعت بیشتری گرفت.
    خزانه داری آمریکا از یکسو بعداز موفقیت واکسن ایرانی، تحریم صادرات واکسن به ایران را لغو کند و ازسوی دیگر، مامورانش درمسیر صادرات تجهیزات خطوط تولید جدید واکسن ایرانی، اخلال ایجاد کرده اند.
    در واقع، درمورد واکسن، دو جنگ اقتصادی و رسانه ای، همزمان و مکمل هم طراحی از خارج داخل کشور و اجراشد:
    ۱. اعمال تحریم صادرات واکسن به ایران همزمان با هجوم رسانه ای با هشتک واکسن بخرید. از حدود بهمن۹۹ تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۰. یعنی دقیقا زمانی که ایران واکسن خریده بود اما فروشندگان جهانی واکسن در تحویل آن بدقولی می کردند.
    ۲. اخلال در ارسال تجهیزات خطوط ۲ و ۳ تولید واکسن برکت، همزمان با عملیات رسانه ای اعتراض به ستاداجرایی بخاطر تاخیر تحویل واکسنهای برکت که در مرداد ۱۴۰۰ توسط رسانه های ضدایرانی و دنباله هایشان در داخل اجراشد.
    در واقع، تولید واکسن داخلی که طبعا باید باعث افزیش غرورملی و رضایتمندی عمومی میشد، با اجرای عملیات اقتصادی و روانی طراحی شده، تبدل شد به ابزاری برای ایجاد ناراحتی و نارضایتی و چقدرمابدبختیم مشهور.
    این چقدرمابدبختیم، وقتی باور پذیرتر شد که رسانه های ضدایرانی به دروغ القاکردند همه دنیا کامل واکسن زده اند و فقط ایرانیها واکسن نزده اند، چون بجای خرید واکسن، رفتند دنبال کار بیهوده و نافرجام تولید واکسن. البته این رسانه ها هرگز این حقیقت را نمیگویند که ایران دیماه۹۹ سفارش ۱۶.۸ میلیون دز واکسن سفارش داده داده بود و آمریکا جلوی صادرات واکسن به ایران مانع تراشی میکرد و نمیگویند که آمریکا ۳ روز بعد از مجوز گرفتن واکسن برکت، صادرات واکسن به ایران را از شمول تحریم خارج کرد و نمیگویند آمریکا در تجهیز خطوط تولید ۲ و ۳ برکت اخلال ایجاد کرده است. اخلالی که خوشبختانه برطرف شده و ۵۰ میلیون دوز، با یکماه تاخیر به وزارت بهداشت تحویل خواهدشد.

    در این جنگ رسانه ای، هرچقدر ماموران خزانه داری آمریکا و رسانه های ضدایرانی دقیق و هماهنگ عمل کردند، پدافند رسانه ای ما ضعیف عمل کرد. باید بپذیریم در تبلیغات ضعف داریم. ضعفی که رهبر انقلاب هم در تنفیذ به آن اشاره کردند. ضعفی که دشمن از آن نهایت سواستفاده را میکند تا قدرت و استقامت ما را کم و خواسته هایش را بر کشورمان تحمیل کند. نباید بگذاریم موفق شود.


    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید