مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز به کار پلیس فضای سبز به منظور کاهش خسارت‌های وارد شده به فضای سبز، خبر داد. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به خسارت‌هایی که از سوی برخی شهروندان به فضای سبز قم وارد می‌شود، اظهار داشت: […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز به کار پلیس فضای سبز به منظور کاهش خسارت‌های وارد شده به فضای سبز، خبر داد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به خسارت‌هایی که از سوی برخی شهروندان به فضای سبز قم وارد می‌شود، اظهار داشت: گاهی مشاهده می‌شود برخی از شهروندان برای دیده شدن تابلوی یک مجتمع تجاری یا مغازه و حتی برای دیده شدن نمای ساختمان خود اقدام به قطع یا هرس درختان می‌کنند که طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز ،باید با این افراد برخورد شود.

وی از آغاز به کار پلیس فضای سبز در شهرداری قم برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: به منظور تقویت کارائی نیروهای کارشناس در مناطق شهرداری و با هدف ارائه گزارش در خصوص آسیب‌هایی که در سطح شهر به درختان وارد می‌شود، پلیس فضای سبز راه اندازی شده تا به صورت دائمی به رصد وضعیت درختان در شهر قم پرداخته و آسیب‌ها را به سرعت گزارش دهند.

جوادیان با اشاره به اینکه پلیس فضای سبز در شهر قم کار خود را از ابتدای آذرماه آغاز کرده است، اظهار داشت: در بودجه سال آینده این سازمان، چهار نفر را برای این منظور در نظر گرفته‌ شده که در مرحله بعدی این تعداد افزایش می‌یابد تا در مناطق هشتگانه فعالیت مستمر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت خسارت‌های وارده به درختان سطح شهر کاهش یافته است گفت: در یک سال گذشته حدود ۴۱۵ اخطار در این رابطه صادر شده که با حساسیت و پیگیری‌های سازمان در آینده این آسیب‌ها کمتر خواهد شد.