فرمانده کل سپاه گفت: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با زمان پیش می‌رود و مدام نوآوری دارد

[ad_1]

پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با زمان پیش می‌رود و مدام نوآوری دارد

به گزارش شهرکریمه از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه ضمن خیرمقدم خدمت فرمانده کل سپاه، سردار حسین سلامی، بیان داشت: این پژوهشگاه ازجمله مراکزی است که در ابتدای انقلاب در قم تأسیس شد و جا دارد که آثار این پژوهشگاه در کل کشور به نمایش گذاشته شود تا بتواند نشر بیشتر پیدا کند.

سپس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید نگارش رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام ضمن عرض خوشامدگویی به فرمانده کل سپاه و نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه بیان داشت: امروز پژوهشگاه افتخارش این است که با قدمت چهل‌ساله برای مقابله با جهالت مدرن به دنبال معرفی بیشتر دین خداست. پژوهشگاه مفتخر است در مسیر تحقق مأموریت‌های خود و ارزش‌های همچون، بصیرت‌زایی، ولایت‌محوری و معنویت‌افزایی اهتمام ویژه دارد. 

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام افزود: پژوهشگاه در حوزه‌های گوناگون همچون تمدن‌سازی اسلامی، جهاد تبیین در علوم انسانی-اسلامی، پیاده نمودن بیانیۀ گام دوم که نسخۀ جهانی انقلاب اسلامی است و در تولید و تبیین نظریۀ مقاومت ورود کرده و خروجی‌های اثربخشی داشته است.

پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با زمان پیش می‌رود و مدام نوآوری دارد

در ادامه در این نشست، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، ضمن عرض خداقوت به کارکنان پژوهشگاه بیان داشت: باید تشکر کنم از حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر نگارش که این مجموعه را به‌خوبی اداره می‌کنند. وقتی توجه‎ می‌کنیم قوام، دوام و استحکام مدیریتی در زوایایی مختلف محصولاتی که در این پژوهشگاه تولید شده نمایان است.

وی افزود: در یک نگاه نقش این پژوهشگاه در مسیر حرکت انقلاب اسلامی و طول و عرض مرزهای انقلاب اسلامی است و دارای دامنه‌های محدود نیست. قلمرو این پژوهشگاه کل انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: آن چیزی که دشمن معتقد است می‌تواند از طرق آن ما را در معرض فشار و آسیب قرار بدهد نبرد در حوزۀ تفکر و اندیشه و اعتقاد است. به نظر من دشمن ماهیت اعتقادی قدرت ما را تا حدودی نسبت به گذشته درک کرده است و به این باور رسیده که جامعۀ ایرانی و به‌طور کل امت اسلام وقتی سست می‌شود که بنیان‌های اعتقادی و نظام باورهای او دچار سستی می‌شود در غیر این‌صورت این نظام و این امت دچار شکست نمی‌شود. بنابراین تهاجم به ذهن‌ها که مرکز تعقل و اندیشه و تهاجم به قلب‌ها که مرکز باور، اعتقاد و معرفت هست را دشمن موردتوجه قرار می‌دهد.

وی گفت: میدان مرکزی نبردی که دشمن برای ما تعیین کرده همین نبرد در حوزۀ اعتقادات و باورها است. حتی اگر در اقتصاد ما را تحریم می‌کند برای این است که باورها و استحکام قلبی و ثبات قدم ما را تحت شعاع قرار دهد. این ثبات قدم بسیار مهم است که خداوند دعای که به ما یاد داده ثبت اقدامنا است. این ثبات قدم از ثبات قلب ناشی می‌شود. چون قدم یک عنصر فیزیکی است با یک دامنۀ تحمل محدود.

سلامی ادامه داد: آن چیزی که این را تثبیت می‌کند آرامش و اطمینان قلب است. که خداوند ما را به این مسئله سفارش فرموده و رازش هم ذکر خداست و ذکر خدا هم تعمیق مستمر باورهای دینی در درون و داشتن یک قطب‌نمای اعتقادی برای حرکت است. من معتقدم که پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام سازندۀ آن قطب‌نمای اعتقادی است برای حرکت و سیستم ناوبری سیاسی و اعتقادی. خوبی این پژوهشگاه این است که با زمان پیش می‌رود و مدام نوآوری دارد. نبرد ما امروز دو پایه دارد؛ ایمان و آگاهی. اگر این دوتا در جامعۀ ما رشد کرد ما ابداً شکست نمی‌خوریم.

سلامی افزود: غرب می‌گوید ما برای تسخیر جهان باید سه کار انجام بدهیم. داشتن عقاید مشترک که سطوح اعتقادی در جهان یکسان شود، همه باید کالای یکسان مصرف کنند و در ان واحد اطلاعات یکسان داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما در این فضا قرار داریم و باید از این فضا عبور کنیم اولین نکته استحکام زیرساخت اعتقادی است و دومی که دو تا بال پرواز ماست آگاهی است که پژوهشگاه در این زمینه نقش بسیار اساسی دارد و محصولات آن هم در همین امتداد هست و با توجه به این اتفاقات اخیر که در کشور اتفاق است انگیزه‌ها در این بخش کار خیلی قوی‌تر شده. ما قدرتمند‌شدنمان را مدیون این چالش‌های می‌دانیم که اگر این‌ها نباشند رشد ما گلخانه‌ای می‌شوند. ما در میدان و در برابر دشمنان واقعی رشد می‌کنیم. 

وی گفت: دشمن در ممات و حیات خود گرفتار است و درست در لبه‌ای حرکت می‌کند که حیات و مماتش به آن بستگی دارد. حیاتش به شکست دادن ماست و مماتش به بقاء ماست. منتها این بقا و ممات شاید لحظه‌ای نباشد و در یک فاصلۀ اتفاق می‌افتد و می‌‌داند که اگر ما باشیم به‌تدریج غروب می‌کند و مثل کوه یخ آب می‌شود و حرارت انقلاب آن را ذوب می‌کند که این سنت الهی است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع