[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، امام خامنه‌ای در دیدار با قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو، کلیدواژه حیاتی برای جامعه یعنی امید را بر زبان جاری فرمود و از دستگاه‌های قوی تبلیغاتی دشمن خبر دادند که هر لحظه مشغول سلب امید از جامعه هستند. امام خامنه‌ای در […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، امام خامنه‌ای در دیدار با قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو، کلیدواژه حیاتی برای جامعه یعنی امید را بر زبان جاری فرمود و از دستگاه‌های قوی تبلیغاتی دشمن خبر دادند که هر لحظه مشغول سلب امید از جامعه هستند. امام خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: (مهمترین پیام قهرمانی ورزشکاران افتخارآفرین کشور در صحنه‌های بین المللی، امکان تحقق کار‌های به ظاهر نشدنی و انتقال پیام ایستادگی و امید و نشاط به جامعه و جوانان است. در حالی‌که دستگاه‌های بسیاری مشغول برنامه‌ریزی برای سلب امید و نشاط از جامعه بویژه از جوانان هستند، قهرمانی ورزشکاران ایرانی، پیام امید را به کل جامعه تزریق می‌کند و این موضوع بسیار ارزشمند است.)

 

چندی پیش نیز با بازگشت مقتدرانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور چنین مأموریت خطیری ثبت شد که از موفقیت آن، دوستان انقلاب اسلامی مسرور و دشمنان انقلاب با عبور ناوگروه از جلوی چشمانشان به لرزه درآمدند.

در حیاط خلوت امریکا

موفقیت عزتمندانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش پس از طی کردن ۴۰ هزار کیلومتر دریانوردی به مدت ۴ ماه به اندازه‌ای برای دشمنان گران بود که رسانه‌های امریکایی به محض رسیدن ناوگروه به جنوب افریقا و ورود به اقیانوس اطلس اعلام کردند که نظامیان ایرانی قصد عبور از عرض اقیانوس اطلس را داشته تا با رفتن به ونزوئلا در امریکایی مرکزی، حضور نظامی خود در دریای کارائیب و حیاط خلوت امریکا را هم به برگه مأموریت‌های بُرد بلند نظامی خود اضافه کنند.

 

آ / پیام امید، پیام قدرت!

 

این پیام قدرتی بود برای تک تک دشمنان و دوستان که از قدرت حزب الله بترسند و به قدرت آنان دلگرم شوند و رهبر معظم انقلاب در پی بازگشت غرورآفرین و عزتمندانه این ناوگروه در ۲۰ شهریورماه چنین فرمودند: (بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانی از مأموریت خطیر دریانوردی پهنه اقیانوس اطلس را که برای اولین بار در تایخ دریانوردی کشور انجام شده است، تبریک می‌گویم.)

شعار ما می‌توانیم هرلحظه در کشور جاری و ثاری است؛ اما هربار با تأکید امام خامنه‌ای درباره دستگاه قوی تبلیغاتی دشمن برای سلب امید و ترویج ما نمی‌توانیم، دستاوردها، پیشرفت‌ها، توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و افتخارات کشور نادیده گرفته می‌شود. فضای مجازی بر خواسته‌های جامعه تأثیرات فراوانی گذاشته است، آنچنان که فرد از اضافه وزن درب تمام دکان‌های کاهش وزن را زده است؛ اما به محض صحبت از اقتصاد، ناله (هیچ چیزی برای خوردن نداریم) او آنچنان بلند می‌شود که بیماران ضعف شدید جسمانی به حال او گریه خواهند کرد!

جامعه سرخورده!

داشته‌ها با هژمونی رسانه‌ای دشمن هیچ تغییری نخواهد کرد؛ اما این خواسته‌ها هستند که در ذهن و قلب افراد دست کاری می‌شود. داشته‌ها همین است که هست! پوشاک، آب و هوا، وسایل نقلیه، امور سیاسی اقتصادی و… تمام این‌ها داشته‌های ما هستند و شبکه‌های اجتماعی توانایی تغییر آن را ندارد؛ اما فضای مجازی با تغییر خواسته‌ها کاری می‌کند که به داشته‌ها هیچ توجهی نشود و حتی اگر تمام اجناس ترکیه یا اروپا در ایران توزیع شود، باز فرد راضی نمی‌شود و تا از ایران نرود و در اروپا یا ترکیه ساکن نشود به خواسته خودش نخواهد رسید.

 

اخبار و آمار ترسناکی که از اثرات شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تیک تاک به دست می‌رسد، شاهدی بر صحت گفته‌هاست که خواسته‌ها با داشته‌ها مغایرت پیدا کرده و باعث سرخوردگی اجتماعی و ناامیدی و خود کم پنداری شده است. آمار‌ها از تفکر نوجوانان به خصوص دختران به خودکشی خبر می‌دهند که یک نمونه آن بخاطر نارضایتی افراد از وضعیت جسمانی خودشان است!

 

آ / پیام امید، پیام قدرت!

 

بررسی موشکافانه برای چرایی عدم وقوع اتفاقی مثبت و حرکتی برای اصلاح در عرصه فضای سایبر و مجازی – با وجود تأکید بسیار زیاد رهبر معظم انقلاب در پی حکمرانی مجازی – با مشی سیاسی اخلاقی آیت الله رئیسی مغایرت دارد، چرا که او معتقد است در گذشته نباید ماند و باید بدون حاشیه به تحول فکر کرد و چنین بررسی موشکافانه‌ای وظیفه ریاست جمهوری نیست و رئیس جمهور نیز به همراه وزیر ارتباطات با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی به فکر تحولی عظیم در عرصه‌ای باشند که بتوانند منابع جریان تزریق ناامیدی در کشور را کشف و مسدود کنند.

[ad_2]