دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار شهر مقدس قم به مناسبت آغاز سال جدید و نوروز ۱۴۰۱ پیام تبریکی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

 

گردش زمین و شکل‌گیری فصول چهارگانه از زیباترین نشانه‌های قدرت پروردگار است. بهار فصل شکفتن است و طبیعت سبز شدن و نوشدن را از بهار آغاز می‌کند. در بهار طبیعت مرده با وزش نسیمی جان دوباره یافته و درختان و گیاهان سرد و خشک حیات دوباره‌ای آغاز می‌کنند.

 

این نو شدن طبیعت می‌تواند تلنگری برای انسان هم باشد. همانطور که پس از دوره‌ای طولانی که طبیعت شادابی خود را از دست داده و به سردی و جمود گراییده، بهار جان طبیعت را از طراوت و شادابی سیراب می‌کند، تفکر توحیدی هم می‌تواند جان و ذهن انسان را از جمود یاس و مادی‌گرایی آزاد کرده و به جهانی شاداب و روزهایی زیباتر رهنمون باشد.

 

در بهار طبیعت جامه نو به تن کرده و انسان را هم به زدودن غبارها از روح و جان خویش و جوانه زدن دوباره دعوت می‌کند. گویا طبیعت انسان را دعوت به شروعی دوباره می‌کند و همین تغییر و آغاز می‌تواند سرچشمه نشاط و امید و بهروزی باشد.

 

همزمان با بهار طبیعت، شهر قم هم لباس تازه به تن کرده و خیابان‌ها، بلوارها و میادین با کاشت گل‌ها و گیاهان فصلی و اهتزاز پرچم‌های الوان، رنگ و جان تازه‌ای گرفته‌اند. شهر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده شده و همه برای شروع سالی با نشاط در تلاشند. بهار امسال همزمان با ایام مبارک شعبان و رمضان الکریم است که خود بهاری برای جان و روح مومنان و بهانه‌ای برای دور ریختن زشتی‌ها و پلیدی‌ها از شهر و جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

 

سالی که گذشت برای مردم قم و کشور سال سختی بود. استمرار شیوع ویروس کرونا به همراه مشکلات اقتصادی کار را برای مدیریت شهری نیاز سخت و طاقت فرسا کرده بود. با این همه به مدد الطاف خداوند و برکات فاطمه معصومه(س) و با مشارکت شهروندان عزیز توانستیم ۹۰۰ پروژه شهری را در این سال با ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان به سرانجام برسانیم.

 

این مسیر پر پیچ و خم در سال آینده نیز برای مدیریت شهری قم ادامه دارد. خادمان مردم شریف قم آموخته‌اند که در شرایط سخت، روحیه خود را حفظ کرده و با کوشش و تلاش مضاعف، از کمبودها و محدودیت‌ها عبور کنند.

 

شایسته است از تمامی همشهریان فهیم، مدیران و همکاران خانواده بزرگ شهرداری بابت تلاش‌های مجدانه و خدمات ارزنده و همچنین مدیران سایر دستگاه‌ها که با همدلی و همکاری بستری برای خدمت رسانی و توسعه قم عزیز فراهم ساختند؛ تشکر و قدردانی کنم.

 

در جوار مضجع نورانی یادگار خانواده کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ضمن آروزی تعجیل در فرج بهار انسانیت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، میثاق با آرمان‌های انقلاب و شهدا؛ حلول سال جدید را تبریک گفته و برایتان بهترین‌ها را در کنار خانواده محترم آرزومندم.

 

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ

یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ

یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ

حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

 

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم

 

انتهای پیام/