×
×

پیروی از ولایت فقیه، مهم ترین عامل اقتدار نظام اسلامی

  • کد نوشته: 73535
  • به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز پیش از ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن گفت: جزء ششم شامل سوره‌های نساء و مائده است، از آنجایی که بیشتر آیات سوره مائده درباره ولایت است این سوره را می‌توان سوره […]

    پیروی از ولایت فقیه، مهم ترین عامل اقتدار نظام اسلامی
  • به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز پیش از ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن گفت: جزء ششم شامل سوره‌های نساء و مائده است، از آنجایی که بیشتر آیات سوره مائده درباره ولایت است این سوره را می‌توان سوره ولایت نامید.

    وی با بیان مقصود از عهد و پیمان در آیه اول اظهار کرد: مقصود عهد و پیمان پیمان‌های ده‌گانه‌ای است که پیامبر اسلام(ص) با مردم در خصوص امیرالمؤمنین(ع) مطرح کردند و همه امت‌ها باید نسبت به آن پایبند باشند.

    نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به واقعه غدیر خم ابراز کرد: از جمله عوامل اقتدار امت اسلامی آیه سه این سوره است که مربوط به روز شریف غدیر و منصوب شدن امیرالمؤمنین به ولایت و خلافت است.

    وی ولایتمداری را عامل قدرت و یاس دشمنان نظام برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار امت ولایت مداری است که موجب یاس دشمن می‌شود و همراهی مردم با ولایت موجب می‌شود که دشمنان از آسیب رساندن به ولایت مایوس شوند.

    استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) در نهج ‌البلاغه محوریت امام را به مثالی تطبیق می‌دهند و می‌گویند محور امام در جامعه همانند سنگ آسیاب است که اگر نباشد آسیاب هیچگاه کار نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز می‌فرمایند امامت همانند کشتی نوح است که اگر کسی در آن کشتی سوار شود در امان خواهد ماند.

    سخنران حرم حضرت معصومه در اهمیت موضوع امامت و ولایت اظهار داشت: در آیه ۶۷ سوره مائده خداوند متعال عدم ابلاغ امامت را به معنای ترک کامل رسالت دانسته و این نشان از اهمیت امامت و ولایت است.

    وی انتظار ظهور و آینده تمدنی را عامل اقتدار شیعه برشمرد و تصریح داشت: امروز ایران اسلامی به واسطه این عامل اقتدار، به یکی از قدرت‌مندترین بازیگران در صحنه‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

    استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت معرفی امام زمان (ع) در جامعه بیان کرد: همه امت باید دلداده امام زمان(عج) باشند و بیان فضائل و ویژگی‌های حضرت در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و هنرمندان نیز برای معرفی ایشان تمام تلاش خود را بکار گیرند.

    حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در پایان تبعیت محض از امام را نشانه ولایتمداری دانست و ابراز داشت: تبعیت از امام معصوم در اقتدار جامعه ایمانی بسیار مؤثر است و روشن است که امروز یکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار اسلامی پیروی از ولایت فقیه است.

    [ad_2]

    منبع
    [email protected]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.