معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با انتقاد از پیشرفت یکنواخت پروژه ۱۵ خرداد گفت: پروژه محمودنژاد که کاملا مشابه پروژه ۱۵ خرداد است، اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با وجود تردد بالای محور، مسائل ترافیکی و دسترسی محدود و وجود معارض بیش از ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش شهرکریمه علیرضا […]

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با انتقاد از پیشرفت یکنواخت پروژه ۱۵ خرداد گفت: پروژه محمودنژاد که کاملا مشابه پروژه ۱۵ خرداد است، اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با وجود تردد بالای محور، مسائل ترافیکی و دسترسی محدود و وجود معارض بیش از ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش شهرکریمه علیرضا قاری قرآن ظهر امروز در جلسه بررسی روند فعالیت و مشکلات پروژه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد و عماریاسر در دفتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تراکم رفت و آمد و تردد در مرکز شهر را دلیل حساسیت و اهمیت این پروژه عنوان و اظهار کرد: به دلیل قرارگیری این پروژه در مرکز شهر مردم توجه ویژه‌ای به این پروژه دارند و اعتراض به تأخیر آن هم به همین دلیل است.

وی با اشاره به زمانبندی پروژه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد و تأخیر بیش از ۱۳ ماهه در تکمیل آن تصریح کرد: زمانبندی پروژه ۱۵ خرداد ۱۵٫۵ ماهه بوده که باید خرداد ماه سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسید اما هنوز پس از گذشت بیش از یک سال این امر محقق نشده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۵ خرداد در دی ماه ۹۲، از پیشرفت ۷۱ درصدی آن خبر داد و افزود: با وجود معارضین بزرگ تاسیساتی و ملکی اما پروژه در موعد افتتاح در سال گذشته تنها ۴۳ درصد پیشرفت داشته که شهرداری برای تسریع در تکمیل آن به طور جدی به پروژه ورود کرده است.

وی روند یکنواخت پیشرفت پروژه ۱۵ خرداد را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به قول‌های مکرر برای افتتاح پروژه گفت: نمی‌توان به افتتاح کامل پروژه تا اوایل پاییز خوشبین بود چراکه ظرف یک سال گذشته تنها شاهد پیشرفت ۳۰ درصد آن بوده‌ایم.

قاری قرآن وضعیت پروژه تقاطع عماریاسر و امام علی به عنوان یکی از پروژه‌های نمونه شهری را یادآور شد و گفت: با اینکه این پروژه پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و اواخر سال ۹۴ آغاز شده اما در حال حاضر با بیش از ۸۰ هزار مترمربع تملک که بخشی از آن نیز خارج از محدوده بوده، ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از وضعیت پروژه تقاطع سه سطحه شهیدان محمودنژاد به عنوان پروژه مشابه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد یاد کرد و افزود: این پروژه نیز اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با وجود تردد بالای محور، مسائل ترافیکی و دسترسی محدود و وجود معارض بیش از ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با تاکید بر اینکه مشکلات مربوط به معارضین پروژه ۱۵ خرداد تا هفته آینده برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: روند جابجایی تاسیسات فاضلاب و تملک معارضین باقی مانده در حال انجام است و تا هفته آینده مشکلات مربوط به این بخش برطرف می‌شود.

منبع:فارس