بازی پوکیمون گو که به تازگی ارائه شده است با استفاده ار فناوری واقعیت مجازی و کشاندن کاربرانش به نقاط مختلف شهرها، جهان را به هم ریخته است. به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،عده ای کنار درب ورودی یک رستوران جمع شده اند و خیره به تلفن های همراه خود مدام […]

بازی پوکیمون گو که به تازگی ارائه شده است با استفاده ار فناوری واقعیت مجازی و کشاندن کاربرانش به نقاط مختلف شهرها، جهان را به هم ریخته است.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،عده ای کنار درب ورودی یک رستوران جمع شده اند و خیره به تلفن های همراه خود مدام به عقب و جلو میورند و تعدادی از انها پابه زمین میکوبند و عصبانی هستند و عده ای دیگر راضی و خوشحال اند. اما خوشحال تر از همه صاحب رستوران است ، چرا که یقین دارد این موبایل به دست ها درنهایت  گرسنه راهی رستوران او خواهند شد.
موضوعی که آنها را مشغول کرده بود بازی پوکی مون است ، یک بازی اینترنتی پرطرفدار اینترنتی که از فناوری واقعیت مجازی استفاده میکند.
این بازی بر خلاف بسیار از بازی ها که موجب سکون و یک جانشینی گیمر میشود شما را به مناطق مختلف شهر می کشاند.پوکیمون تولید شرکت نیتندو است که ابتدا بر روی کنسول های بازی این شرکت عرضه شد، نسخه اولیه این بازی سال ۱۹۹۵ تولید شد و البته آن زمان به این پیشرفتگی نبود اما شخصیت های جالب و بامزه آن طرفدران زیادی را به خود جلب کرد به طوری که سال ۱۹۹۶ انیمیشن این بازی هم ساخته شد.
Pokémon GO بازی جذاب اما دردسر ساز/چگونه این بازی جهان را به هم ریخت
شخصیت محبوب این بازی ” پیکاچو ” نام دارد که عروسک هایش هم در کشور ژاپن فروخته می شود.

در سال ۲۰۱۶ نسخه ای از این بازی  برای دستگاه های اندرویدی و سیستم عامل IOS منتشر شد که باید گفت موجب نوعی زلزله در جهان شد.

این تحول شگفت انگیز ارائه بازی Pokémon GO بر اساس فناوری واقعیت مجازی بود.

اگر بخواهیم واقعیت مجازی را خیلی کوتاه توضیح دهیم  باید گفت این فناوری با استفاده از دوربین  یک دستگاه دیجیتال مانند موبایل  محتوایی را به دنیای واقعی شما در نمایشگر نشان میدهد  اضافه میکند.
در این بازی شما باید به نقاط مختلف اطراف خود در شهر بروید و با پوکیمون خود که انتخاب کرده اید به دنبال پوکیمون های دیگر بروید و  آن ها را شکار و یا اسیر کنید. مسلما این تقابل صرفا با پوکیمون های سرگردان نیست و میتوانید برای بدست آوردن پوکیمون با دیگران هم مبارزه کنید. یعنی یک نفر دیگر همزمان با شما و نزدیک شما در حال گرفتن همان پوکیمونی باشد که شما میخواهید بگیرید.
هدف اولیه بازی گرفتن همه پوکیمون ها ست. برای شکار هم باید با پرتاب توپ های پوکی بال به سمت پوکبمون آن را مال خود کنید.

البته  گرفتن این پوکیمون ها برای مبارزه با دیگر پوکیمون هاست ، شما بعد از مرحله ۵  وارد یک باشگاه می شوید که کاربران دیگری هم مانند شما عضو آن  هستند و با باشگاه های دیگر و پوکیمون های شان مبارزه کنید.
حتی امکان خرید فروش پوکیمون هم به برنامه اضافه شده است. این بازی گزینه های دیگری مانند خرید تخم پوکیمون و پرورش آن را هم دارد.
این بازی هر روز در حال توسعه است و گفته میشود یک گزینه غیر رایگان وجود دارد که با آن میتوان پوکیمون ها را به مناطق خاص کشاند که این قابلیت مورد توجه صاحبان کسب و کار مانند رستوران ها و کافی شاپ ها قرار گرفته است.

این بازی به قدری پرطرفدار شده است که به سرعت سرورهایش مشغول و برای عدم کند شدن بازی شرکت سازنده صرفا سه کشور آمریکا و استرالیا و نیوزلند را پشتبانی میکند اما طبق وعده تولید کننده بازی،  همه کشورها به  مرور اضافه خواهند شد.
البته راهکارهایی وجود دارد که همین الان هم شما با تغییر IP خود به IP  این سه کشور از بازی استفاده کنید.

از آنجا که برای این بازی همیشه  لازم نباشد دست به گوشی باشید برای پیدا کردن پوکیمون جدید یک  گجت هشدار دهنده تولید شده است که اگر پوکیمونی در اطراف شما باشد به شما هشدار میدهد.

البته برخی محققان معتقدند این نوع بازی ممکن است موجب نزاع های واقعی هم شود. که بی راه هم نیست.
همینطور کشاندن کاربر از این سمت به آن سمت برای پیدا کردن پوکیمون خود میتواند مشکلات ترافیکی هم ایجاد کند. برای مثال در حال حرکت هستید و متوجه میشوید یک پوکیمون در اطراف شماست و همانجا بخواهید آن پوکیمون را شکار کنید. اگر این اتفاق در یک مکان شلوغ یا در یک پیاده رو باشد. احتمالا  بر وجهه شما تاثیر خواهد گذاشت.

پس اگر دیدید در خیابان فردی با دروبین گوشی خود سمت شما گرفته احتمالا  دارد پوکیمونی که در کنار شماست را شکار میکند.

به هر حال این بازی با وجود جذابیت فوق العاده، درد سرهایی را هم به همراه دارد و  ممکن است موجب اعتیاد کاربران و به هم ریختن زندگی این افراد و نظم عمومی هم بشود

Pokémon GO بازی جذاب اما دردسر ساز/چگونه این بازی جهان را به هم ریخت