نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با اصول فهرست‌نویسی در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد. به گزارش شهرکریمه به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، کارگاه آموزشی آشنایی با اصول فهرست‌نویسی به منظور بهبود و کسب مهارت‌های شغلی متناسب با نیاز روز کتابداران قم با حضور استاد مصطفی محفوظی، فهرست‌نویس برجسته شهر قم در […]

نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با اصول فهرست‌نویسی در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، کارگاه آموزشی آشنایی با اصول فهرست‌نویسی به منظور بهبود و کسب مهارت‌های شغلی متناسب با نیاز روز کتابداران قم با حضور استاد مصطفی محفوظی، فهرست‌نویس برجسته شهر قم در محل کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

تشریح نحوه نقطه‌گذاری و نشانه‌گذاری در توصیف علائم سجاوندی در فهرست‌نویسی از جمله مباحثی بود که در این کارگاه یک روزه مطرح شد؛ توضیح در مورد قواعد فهرست‌نویسی اشکال گوناگون عنوان (عنوان کامل، عنوان فرعی، عنوان برابر، عنوان به زبان دیگر یا موازی)، بخش دیگری از این مطالب بود.

در بخش دوم کارگاه، مدرس به مبحث فهرست‌نویسی تحلیلی و نحوه تشخیص و تعیین موضوع و انتخاب واژه یا عبارت‌های متناسب به منظور توضیح محتوای کتاب پرداخت و فرآیند تحلیل و تعیین موضوع را با استفاده از سرعنوان‌های موضوعی فارسی تشریح کرد و در پایان این کارگاه به ساختاربندی سرعنوان‌های موضوعی و نحوه کارکردن و استفاده از سرعنوان‌های موضوعی توسط فهرست‌نویسان پرداخته شد.

دومین کارگاه از این سری، با عنوان «مهارت های ارتباطی در دنیای کتابداری» با تدریس دکتر عیسی زارعی، مدیر پژوهش دانشکده صدا و سیمای استان قم روز یکشنبه ۱۴ آذر در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه برگزار می‌شود.