×
×

کارگاه آموزشی رسانه و مواد مخدر در قم برگزار شد

  • کد نوشته: 5077
  • ارگاه یکروزه آموزشی رسانه و مواد مخدر با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌های قم برگزار شد.

    کارگاه آموزشی رسانه و مواد مخدر در قم برگزار شد
  • به گزارش شهرکریمه کارگاه آموزشی رسانه و مواد مخدر صبح دوشنبه با حضور تعدادی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌های قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

    کارشناس، پژهشگر، مدرس، مولف و درمانگر اعتیاد در حاشیه این کارگاه یک روزه  اظهار داشت: فعالان در رسانه در این کارگاه، آموزش‌های لازم را در خصوص پرداختن به اعتیاد این آسیب مهم اجتماعی فرا می‌گیرند.

    هومان نارنجی‌ها افزود: اصحاب رسانه به عنوان آگاهی بخشان به آحاد افراد جامعه می‌آموزند که سؤالات کلی در حوزه اعتیاد و انواع مواد مخدر درد جامعه را درمان نمی‌کند.

    وی با تأکید بر این که سؤال‌های مهمی در این حوزه وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود، ‌بیان کرد: نیازمند مطالبه‌گری رسانه‌ها برای کاهش اقبال به مواد مخدر هستیم.

    این کارشناس مسائل مربوط به مبارزه با اعتیاد، تصریح کرد: جایگاه خانواده، دولت و نهادها باید توسط رسانه‌ها بیان شود و به این جهت دست اندرکاران رسانه باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند که مهمترین مبحث آموزش والدگری است که در کشور ما وجود ندارد و والدین باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند.

    وی با اشاره به این که رسانه‌ها خوراک روزمره مردم هستند، گفت: باید اطلاعات درست به مخاطب ارائه شود تا نگاه‌ها به این معضل بزرگ اجتماعی تغییر کند.

    نارنجی‌ها گفت: متأسفانه ‌در حال حاضر رسانه‌ها برای معتادان قیافه و چهره خاص ساخته‌اند و به این دلیل والدین متوجه اعتیاد فرزندان نمی‌شوند و این از کم کاری‌هایی است که باید در رسانه‌ها به صورت تخصصی پرداخته شود تا آگاهی مردم درست شکل بگیرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.