[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور آیت الله سعیدی امام جمعه و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ سازی اصل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی است. […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور آیت الله سعیدی امام جمعه و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ سازی اصل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه باید همه دستگاه‌ها در راستای رسالت خود در امر خطیر فرهنگ سازی اقدامات لازم را عملیاتی کنند، افزود: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به تبع آن افزایش تصادفات شهری یکی از معضلات در شهر قم است.

استاندار قم بیان کرد: متأسفانه آمار بالای تصادفات موتورسیکلت در قم امری نگران کننده است که باید اقدامات لازم برای کاهش این تصادفات انجام گیرد.

وی با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری و ۱۹ درصدی حوادث رانندگی برون شهری در سال گذشته گفت: همه استان در زمینه حوادث حمل و نقل درون شهری و برون شهری مسئولیت دارند.

سرمست افزود: پایش تصویری درون شهری و احصای نقاط حادثه خیز برون شهری رویکردی مهم برای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات است.

وی وضعیت شیوع بیماری کرونا را در قم نارنجی و مرز هشدار دانست و افزود: لازم است برای پیشگیری از ابتلای هم استانی‌ها به این بیماری از ظرفیت صدا و سیما در پخش مستقیم و غیر حضوری برنامه‌های مذهبی در این ایام بهره برد.

[ad_2]