×
×

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های قم

  • کد نوشته: 63339
  • استاندار قم با اشاره به ثبت تردد بالغ بر ۴ میلیون خودرو از محورهای استان قم در هفته اول تعطیلات نوروز گفت: علیرغم افزایش ۳۴ درصدی تصادفات، آمار فوتی‌ها ۵۰ درصد کاهش داشته است.

    کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های قم
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به ریاست وزیر گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد، با بیان حجم ورودی مسافرین به قم در ایام نیمه شعبان و طی روزهای آغازین سال جدید، گفت: تقارن ایام نیمه شعبان و آغاز سال جدید و نیز عبور مسیر ۱۷ استان کشور از قم، نقش مهمی را در زمینه افزایش حجم ترددها در استان داشته است.

     

    استاندار قم از افزایش ۳۸ درصدی تردد خودروها در محورهای ورودی و خروجی قم خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین سال جاری ۴ میلیون و ۴۵۸ هزار وسیله نقلیه در محورهای ورودی و خروجی قم تردد داشته‌اند.

     

    وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی تصادفات جاده‌ای در محورهای منتهی به استان، افزود: خوشبختانه در این آمار شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۸ درصدی تصادفات جرحی هستیم.

     

    شاهچراغی ادامه داد: طی این مدت، از جمعیت تقریبی ۹ میلیون نفری که در محورهای قم تردد داشته‌اند، نزدیک به ۷ میلیون نفر به قصد زیارت و نیز مراسم ایام نیمه شعبان وارد قم شده‌اند، که از این تعداد ۵۷۰ هزار نفر اسکان داده شده‌اند.

     

    نماینده عالی دولت در قم یکی از مزیت‌های مهم و نقطه قوت خدمت‌رسانی به مردم در ایام نورز امسال را همدلی و هماهنگی کامل بین دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تسهیلات زائرین دانست و اضافه کرد: پیگیری برخی مسائل از مراجع ملی نیز نقش ویژه‌ای در بهبود عملکرد و ارتقاء سطح خدمات و رضایت‌مندی را به دنبال داشته است.

     

    وی یکی از خدمات مهم امسال را ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی به مسافرین و زائرین در محدوده استان عنوان نمود و خاطرنشان کرد: این اقدام ارزنده، اثر بسیار خوبی در راهنمایی، آگاهی‌بخشی و معرفی خدمات و ظرفیت‌های اسکان و گردشگری داشت.

     

    استاندار قم همچنین با اشاره به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی قم به دلیل موقعیت خاص آن، خواستار توجه بیشتر دولت به تامین تجهیزات و نوسازی ناوگان امداد و نجات و ایمنی جاده‌های استان شد.

     

    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.