×
×

کتاب آیت الله صافی گلپایگانی به چاپ سوم رسید

  • کد نوشته: 11916
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین(ع)» اثر مرجع عالیقدر تشیع آیت الله صافی گلپایگانی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ سوم رسید. این کتاب در چهار بخش سامان یافته: ۱- شخصیت و فضایل حسین بر علیه السلام، ۲- بنی هاشم و […]

    کتاب آیت الله صافی گلپایگانی به چاپ سوم رسید
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین(ع)» اثر مرجع عالیقدر تشیع آیت الله صافی گلپایگانی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ سوم رسید.

    این کتاب در چهار بخش سامان یافته: ۱- شخصیت و فضایل حسین بر علیه السلام، ۲- بنی هاشم و بنی امیه، ۳- دلایل قیام حسین بر علیه السلام و ۴- نتیجه های و فواید قیام حضرت ابی عبدالله الحسین بر علیه السلام.

    کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین(ع)» در بر دارنده نکات زیر هست:

    ۱. ۱. در تمام کتاب هایی که در تاریخ اسلام و فضایل اهل بیت علیهم السلام و احوال صحابه جمع آوری شده، از این واقعه جانسوز ذکر شده هست که زیادتر این کتاب ها به متن سانحه و نقل صورت اتفاقات پرداخته اند اما درمورد فلسفه آن به صورت مستقیم وارد نشده اند.

    ۲. این کتاب، متضمن مطالبی از فضایل حضرت سیدالشهداء بر علیه السلام و تاریخ اسلام در آن زمان و نیز بخشی از دلایل و نتیجه های واقعه کربلا می باشد که به صورت تحقیقی و تحلیلی به رشته تحریر درآمده هست.

    ۳. ۲.

    ۴. از خصوصیات با اهمیت کتاب، قلم آسان آن هست که علی رغم جابه جایی مطالب علمی و تحلیلی، بیننده را از هر طبقه فکری و سطح سواد که بهره مند باشد با اندک مایه علمی، بهره مند می سازد.

    ۵. ۳.

    ۶. نکته با اهمیت، استفاده زیاد از مراجع عامه و اهل سنت در مستندات هست که لیست مراجع اهل سنت با بیشتر از ۷۰ مورد بهمراه اسم نویسنده آنان در انتهاء کتاب درج شده هست.

    «۴.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.