به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، کتاب ایران ساخت پشتیبانی از کالای ایرانی لزوم ها و موانع در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری منتشز شد. این کتاب برگرفته از بیانات […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، کتاب ایران ساخت پشتیبانی از کالای ایرانی لزوم ها و موانع در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری منتشز شد.

این کتاب برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هست که توسط انتشارات انقلاب اسلامی وارد بازار نشر شده هست.
ایران ساخت تمام بیانات رهبر در مورد پشتیبانی از تولید ملی را در خود جای داده و در قسمتی از آن اشاره شده که رهبری حتی از سال ها قبل در فکر این مبحث بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین بار در سال ۱۳۸۶ خبر از یک هجمه جدی اقتصادی دادند و زنگ خطر را برای مردم، مسئولین و کارگزاران نظام به صدا در آوردند و در ان سال رهنمودهای متعددی را برای شکوفایی اقتصادی و مقاوم شدن اقتصاد ایران فرمودند که اگر ملت و دولت آستین همت را آن چنان که شایسته بود بالا می زدند خیلی زودتر می توانستیم به یک اقتصاد مقاوم و درون زا و برون ریز دست یابیم.
فصل نخست این کتاب به بعضی کلیات اختصاص دارد و در فصل دوم نیز با ثمرات تقویت تولید ملی آشنا می گردیم. اما فصل سوم حجم های کشور برای رونق تولید ملی را مطرح نموده و در فصل چهارم در مورد الزامات رونق تولید ملی توضیح هایی داده شده هست. علاوه بر این بیانات مربوط با مبحث شعار سال ۹۷ که در دو ماه خستین این سال ایراد شده در اوائل کتاب درج شده هست.
پشتیبانی از کالای ایرانی سوژه ای ملی هست و همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بیان کردند آحاد ملت باید در این زمینه کمک کنند و به معنای حقیقی وارد میدان گردند. در این راستا ستاد اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت را برگزار می نماید که سال کنونی دومین دوره از این جشنواره برگزار می گردد. هدف از برپایی این رخداد «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای سایبری مربوط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی رویه و ارج نهادن به کالاها و فرآورده ها ایرانی با کیفیت» و علاوه بر این «کمک به معروف سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» هست.
ایران ساخت در بخش های ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های ملاقاتی و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، اکتساب و کار ایرانی» در دی ماه سال جاری برپا می گردد. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ماه ۱۳۹۷ هست.