کتاب « سر بر دامن ماه» به همت کتابخانه عمومی مریم با همکاری انتشارات کتاب جمکران و کانون فرهنگی مریم در قم رونمایی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری شهرکریمه، به مناسبت میلاد امام زمان (عج)، ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه با محوریت رونمایی و بررسی کتاب «سر بر دامن ماه» به همت کتابخانه عمومی مریم با همکاری انتشارات کتاب جمکران و کانون فرهنگی مریم، با حضور فاطمه دولتی، نویسنده اثر؛ فهیمه شاکری مهر، منتقد ادبی و مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌کند.

در آغاز این نشست فاطمه دولتی، نویسنده کتاب «سر بر دامن ماه» ضمن اشاره به چگونگی داستان نویسی و انتخاب این موضوع اظهار داشت: از سختی های نوشتن داستان های تاریخی و مذهبی، آشنایی و آگاهی مخاطبان از برخی رویدادها است و این کار را برای نویسنده دشوار می کند.

وی در ادامه افزود: در کتاب «سر بر دامن ماه» مخاطب می داند که جعفر کذاب خواست بر پیکر امام حسن عسکری (علیه السلام) نماز بخواند و خود را جانشین امام معرفی کند، ولی در ارائه این مطلب، نویسنده باید به گونه ای این واقعه را جذاب و پرکشش بنویسد که مخاطب را با خود همراه سازد تا بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

نویسنده کتاب «سر بر دامن ماه» خاطرنشان کرد: نوشتن داستان های مذهبی همراه با ایجاد گره و چگونگی گره گشایی بدون اینکه به تاریخ و مستندات لطمه ای وارد نشود کار بسیار سخت است.

فاطمه دولتی بیان کرد: محوریت این کتاب بانو حدیث، همسر امام هادی علیه السلام و مادر امام حسن عسکری علیه السلام و مادربزرگ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که نقش پررنگ و برجسته ای در زمان غیبت امام عصر (عج) داشتند و این بانوی بزرگوار به جده یعنی مادربزرگ امام زمان مشهور بود و برای این کتاب تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفت.

دولتی در پایان عنوان کرد: نام این کتاب به این خاطر سر بر دامن ماه گذاشته شد که ایشان پناه شیعیان و پاسخگوی پرسش های آنان بودند و مانند ماه درخشان در شب های مه آلود می درخشیدند.

در ادامه فهیمه شاکری مهر، منتقد و کارشناس برنامه اظهار داشت: برای من شخصیت بانو حدیث بسیار جذاب و گیرا بود. او در دوره خفقان عباسیان زعیم شیعه می شود و به عنوان جانشین امام حسن عسکری علیه السلام از انحراف شیعیان جلوگیری می کند و مانع بزرگی برای فتنه انگیزی عباسیان به شمار می رود. و این بخاطر حفظ جان امام زمان (عج) و حفظ باورهای شیعیان است.

نویسنده کتاب «نبرد تک خوان» در ادامه گفت: نثر کتاب روان و دلنشین است و تصویرسازی خوبی از فضا و موقعیت دارد.

در پایان شرکت کنندگان در این نشست سوال ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

گفتنی است از دیگر برنامه های این نشست، اهدای کتاب با امضای نویسنده به نفرات برنده در قرعه کشی، اجرای سرود، حرکات نمایشی و رزمی کاری و همچنین مولودی و شعرخوانی همراه با مسابقه های شاد و هیجان انگیز بود.

انتهای پیام/