قم-استاندار قم گفت:هزینه احداث خانه‌ها در طرح نهضت ملی مسکن در قم می‌بایست تا آنجا که ممکن است کاهش یابد و مردم نباید فشار ناشی از کمبود اعتبارات را به دوش بکشند.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید محمد تقی شاهچراغی ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن که در استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: ضرورت دارد در روند ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مشکلاتی که در طرح‌های گذشته به خصوص در پردیسان وجود داشته است برطرف شود.

وی بیان داشت: رویکرد طرح نهضت ملی مسکن آن بوده که زمین برای متقاضیان رایگان باشد و مباحث مطرح شده در خصوص ۹۹ ساله بودن صدور اسناد ساختمان‌های این طرح باید در شورای ملی زمین حل شود.

شاهچراغی عنوان داشت: هزینه احداث خانه‌ها در طرح نهضت ملی مسکن می‌بایست تا آنجا که ممکن است کاهش یابد و مردم نباید فشار ناشی از کمبود اعتبارات را به دوش بکشند.

استاندار قم، در خصوص تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن ابراز داشت: تأمین برق این اراضی بر عهده وزارت نیرو و برق منطقه‌ای تهران است.

شاهچراغی با بیان اینکه از شرکت‌های تعاونی توانمند به منظور رقابتی شدن و کاهش هزینه‌ها ساخت می‌بایست استفاده شود افزود: در صورتی که امکان جانمایی پارکینگ در فضای روباز مقدور بود این امر در جهت کاهش تراکم ساختمان‌ها و همچنین کم کردن هزینه‌های ساخت باید استفاده شود.

استاندار قم، ابراز داشت: سرانه جرم در ساختمان‌های بلند مرتبه بیش از دیگر ساختمان‌ها است که این موضوع می‌بایست مورد توجه باشد.

[ad_2]

منبع