عضو هیأت مدیره انجمن شعر طلاب خواستار برگزاری کنگره شعر حضرت معصومه(س) با محوریت شهر مقدس قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) شد. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، وحیده گرجی ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر مقدس قم آشیانه اهل بیت(ع) و قطب شعر آیینی در […]

عضو هیأت مدیره انجمن شعر طلاب خواستار برگزاری کنگره شعر حضرت معصومه(س) با محوریت شهر مقدس قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) شد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، وحیده گرجی ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر مقدس قم آشیانه اهل بیت(ع) و قطب شعر آیینی در کشور به شمار می‌رود، حقیقتاً جای خالی کنگره شعر حضرت معصومه(س) در این شهر به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: البته در سال‌های گذشته به مناسبت‌هایی چون ایام ولادت و یا ارتحال بانوی کرامت، مراسم‌های شعرخوانی در حرم مطهر و یا اماکن دیگر برگزار شده اما کنگره شعر با تعاریف و اقتضائات خاص خود هنوز در خصوص حضرت معصومه(س) شکل نگرفته است.

این شاعر آیینی گفت: به شخصه از سال‌های قبل این مسأله را دنبال می‌کردم و امروز هم نیاز است که با همت نهادهای فرهنگی و دینی این خواسته محقق شود که به یقین راه‌اندازی یک دبیرخانه فعال و پیگیر در این خصوص می‌تواند توأم با برکات و دستاوردهای فرهنگی و ادبی ارزشمندی باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بی‌شک یکی از راه‌های تاثیرگذار در امر ترویج و تبیین سیره اهل بیت(ع) بهره‌گیری درست از ابزار شعر و ادبیات است، گفت: ما اگر به متون مذهبی خود و در راس آن‌ها قرآن کریم دقت کنیم، متوجه می‌شویم که از ادبی‌ترین کلمات در آن استفاده شده است به ویژه در قرآن که خیلی از آیات موزون و آهنگین هستند و همین امر نیز از جمله اعجازهای معنوی و ادبی کلام وحی به شمار می‌رود.

گرجی اضافه کرد: اساساً تجربه و ذائقه مخاطب نیز نشان داده که گرایش و میل به شعر و آثار منظوم در او بیشتر از آثار منثور است چه آن که شعر به دلیل آهنگ و جذابیتی که به همراه دارد ناخودآگاه تاثیر بهتر و بیشتری بر عموم مخاطب از جمله نسل جوان دارد.

وی گفت: اگرچه امروز دنیای ارتباطات و به خصوص شبکه‌های اجتماعی است، اما هنوز هم مردم ما به شعر و آثار منظوم علاقه زیادی دارند و ما باید بتوانیم از شعر و ادبیات نهایت استفاده را در مسیر بیان اعتقادات و دفاع از دین و معنویت داشته باشیم، به خصوص در ارتباط با شخصیت ممتاز و کم نظیر حضرت فاطمه معصومه(س) که حق بزرگی بر گردن همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) به خصوص ما قمی‌ها دارند.

این شاعر آیینی بیان کرد: آنچه از شاعران آیینی انتظار می‌رود اینکه مقام و منزلت و کرامات حضرت معصومه(س) را با اشعار قوی و مستحکم و در عین حال به زبان روز بیان کنند و در این مسیر از خود حضرت نیز استمداد طلبند که در این راه مقدس موفق و سربلند باشند.